معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تکلیف همه احکام قلع و قمع معوق در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز قزوین تا ۲ ماه آینده مشخص می‌شود.

محمد رمضانی معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اجرا نشدن احکام قلع و قمع ویلا‌ها و بنا‌های لاکچری که در اراضی کشاورزی به صورت غیرقانونی ساخته شدند، شایعه است و از حدود ۲۰۰ حکم قلع و قمع اجرا نشده در استان قزوین فقط ۲ یا ۳ مورد مربوط به این بنا‌های لاکچری یا مرفه‌نشین هستند.

رمضانی ادامه داد: با توجه به دستورات رئیس کل دادگستری استان قزوین پرونده‌های قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز را بررسی کردیم و متوجه شدیم که بسیاری از این بنا‌ها در داخل بافت روستایی و شهری هستند.

وی گفت: برای نمونه در شهرک‌های اطراف قزوین بنایی که پیشتر به صورت غیرمجاز ساخته شده، در حال حاضر درون بافت یا داخل کوچه قرار گرفته که تخریب آن به نظر مفید نمی‌رسد.

وی با اشاره به مکاتبات صورت‌گرفته با دیوان عالی کشور درباره اجرای احکام قطعیت‌یافته قلع و قمع افزود: در این حوزه نظر دیوان عالی اجرای کامل دادنامه است و قضات دیوان اصرار دارند که، چون احکام قطعی شده، باید بدون هیچ ملاحظه‌ای اجرا شود؛ حتی در مورد بنا‌هایی که بعد از تغییرات صورت گرفته داخل بافت شهری یا روستایی واقع شده‌اند.

معاون اجرای احکام دادستان گفت: تکلیف همه احکام قلع و قمع معوق در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز قزوین تا ۲ ماه آینده مشخص می‌شود که احکام یا اجرا می‌شود و یا در کل اجرای آن‌ها از دستور کار خارج می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.