مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار دائم استان برق‌کشی شده اند، اما برای روستا‌های زیر ۱۰ خانوار که هنوز از امکان برق برخوردار نشده‌اند دیزل ژنراتور و پنل خورشیدی توزیع شده است.

مجید فرهزاد با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۵ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت برق برخوردارند، افزود: تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار دائم استان برق‌کشی شده است، اما برای روستا‌های زیر ۱۰ خانوار که هنوز از امکان برق برخوردار نشده‌اند دیزل ژنراتور و پنل خورشیدی توزیع شده است.

وی گفت: طول شبکه‌های توزیع برق استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۲ هزار و ۴۳ کیلومتر رسید که از این میزان ۶ هزار و ۷۳۳ کیلومتر طول شبکه‌های فشار متوسط و ۵ هزار و۳۱۰ کیلومتر طول خطوط فشار ضعیف است.


بیشتر بخوانید


فرهزاد با اشاره به اینکه پارسال به میزان ۱۴۲ کیلومتر به طول شبکه‌‍‍های برق رسانی استان افزوده شده است، گفت: تعداد پست‌های توزیع برق سطح استان نیز ۹ هزار و ۲۶۵ دستگاه است که از این تعداد ۲۶۱ دستگاه پست توزیع در سال گذشته احداث و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق، ظرفیت پست‌های توزیع استان را هزار و ۱۶۱ مگاولت آمپر اعلام کرد و افزود: تعداد مشترکین برق در حال حاضر به ۴۰۰ هزار مشترک رسیده که رشد سه درصدی را درپی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار