حسینی ارسنجانی گفت: سطح علمی دانش آموزان به دلیل آموزشهای مجازی رضایت بخش نیست. آن چه از صحبتهای مسئولان وزارت آموزش و پرورش متوجه میشویم این است که قرار است آموزش مجازی نداشته باشیم و همه چیز با حضور دانش آموزان و تدریس معلمان در فضای مدرسه پیش میرود.
او ادامه داد: نکتهای که چندان به آن توجه نمیشود، برگزار نکردن کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان است که به دلیل عدم اختصاص بودجه اتفاق نیفتاده و آمادگیهای لازم را برای حضور ثمربخش معلمان فراهم نکرده است.
او ادامه داد: اگر چه معلمان از طریق فضای مجازی و مطالعات شخصی خود به بهروزشدن علمی حداقلی دست پیدا کرده اند، اما با حضور دانش آموزان در مراکز آموزشی می تواند مشکلاتی را در سال تحصیلی جدید ایجاد کند.
این مدرس دانشگاه گفت: با تمامی شرایطی که وجود دارد، امید به این که در سال جاری با رویکرد آموزشهای حضوری و جدی مواجه شویم. این اتفاق زمانی محقق میشود که عزم جدی دولت مردان در همه دستگاهها به کمک آموزش و پرورش بیاید.
ارسنجانی در ارتباط با بازگشایی مدارس گفت: کنفسیوس میگوید هر جامعهای در آموزش و پرورش هزینه کند، پشیمان نخواهد شد. کودکان و نوجوانان با ارزشترین سرمایه یک ملت هستند و هر چه برای حفظ این عزیزان بکوشیم در آینده جامعهای سعادتمندتر خواهیم داشت. شرایط ایده آل برای این جامعه زمانی به دست میآید که در پایههای ابتدایی و دبستانی بیشتر سرمایه گذاری کنیم.
او گفت: دوران شیوع کرونا شرایطی را حاصل کرده که عزیزان خردسال و دبستانی وضعیت علمی پایداری ندارند و میطلبد که یا زمان آموزش را افزایش دهیم و یا مانند خیلی از کشورهای پیشرفته جنبههای به کارگیری سایر شرایط را ایجاد کنیم و بچهها را از انفعال شرایط کنونی خارج کنیم.
او ادامه داد: از طرفی باید آموزشها را جالبتر ارائه دهیم. افت پنهانی که در دوران شیوع کرونا و در پایههای ابتدایی اتفاق افتاد را باید با همت مضاعف جبران کنیم. خلاقیت دانش آموزان باید با مشارکت خانواده، مدرسه، معلم و همکاری آنها ارتقاء یابد.
اینستاگرامو رفع فیلتر کنید
ضمنا تعداد دانش آموزان کلاس نبایداز ۲۰ نفر بیشتر باشه نه اینکه چهل نفر
میتونه تحول آموزشی ایجاد کنه
اون کشورهایی که متحول شدند و پیشرفته به معلم حقوق چند هزار دلاری میدن
تعداد بچه های کلاس مهم نیست.میزان وجدان داشتن معلم مهمه