تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به بهبودیافتگان اعتیاد در لرستان پرداخت می‌شود

استاندار لرستان گفت: تدابیری اندیشیده شده است تا تسهیلاتی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به بهبودیافتگان از اعتیاد پس از حرفه‌آموزی پرداخت شود.

فرهاد زیویار استاندار لرستان در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: رفع معضل اعتیاد و جرایم حوزه مواد مخدر نیازمند همکاری همه‌جانبه در ارائه برنامه‌ها، همفکری، هم‌افزایی و اجرایی کردن اقدامات است.

او با بیان اینکه اعتیاد یک معضل اجتماعی است که همه اقشار جامعه را در بر می‌گیرد، افزود: لازم است برای مبارزه با اعتیاد چاره‌اندیشی شود و برنامه‌های جامع و مدون که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار لرستان عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه پیشگیری و مبارزه با موادمخدر ملزم به شناخت، بررسی شرایط و ارائه راهکار‌های مناسب برای رفع معضل اعتیاد هستند.

او بیان کرد: حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال نقش مهمی در کاهش جرائم مربوط به مواد مخدر دارد و لازم است این موضوع در برنامه‌ریزی‌ها به‌خوبی دیده شود.

استاندار لرستان ایجاد کمپ‌های ماده ۱۵ فعال در حوزه ترک اعتیاد و کارگاه‌های حرفه‌آموزی را از پیشنهادات خوب مطرح‌شده در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان دانست و گفت: لازم است شرایط حضور بخش خصوصی برای راه‌اندازی این مراکز در سطح این استان فراهم شود.

زیویار تصریح کرد: مقرر شده است که اسناد هویتی معتادان متجاهر که به کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند پس از طی دوران بیماری و بهبود نهایی از طریق دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط صادر و در اختیار آنان قرار داده شود.

او اظهار داشت: تدابیری به‌منظور تضمین و کمک به آینده شغلی افراد بهبودیافته از اعتیاد اندیشیده شده است تا تسهیلاتی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پس از حرفه‌آموزی و کسب مجوز‌های شغلی لازم در اختیار آنان قرار بگیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.