مهم‌ترین حوادث ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف جرثقیل میلیاردی قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک دستگاه جرثقیل خارجی قاچاق به ارزش ۵۸ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی کازرون هنگام گشت‌زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک کامیون تریلر حامل یک دستگاه جرثقیل مشکوک و آن را برای بررسی ببشتر متوقف کردند.

او افزود: در بررسی اولیه مشخص شد جرثقیل مذکور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش جرثقیل کشف شده را ۵۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۳۳ راس گوسفند قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۱۳۳ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی لامرد با اقدامات فنی و تخصصی از دپو و نگهداری تعدادی گوسفند قاچاق در یکی از محلات این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او اضافه کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۳۳ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لامرد با اشاره به اینکه در این خصوص دو نفر که در محل دپو احشام بودند دستگیر شدند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

توقیف ۲ خودرو سواری حامل کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۲ خودرو سواری حامل کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی لارستان هنگام کنترل خودور‌های عبوری به ۲ خودرو سواری حامل بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۲ هزار و ۴۰۰ ثوب انواع پوشاک و ۳۲۰ جفت کفش اسپورت خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه ارزش کالای کشف شده برابر نظر کارشناسان ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: هر دو راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری کارمند اختلاسگر در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از دستگیری کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان که با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود مبلغ ۶ میلیارد ریال اختلاس کرده بود خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا فرمانده انتظامی قیروکارزین بیان کرد: در پی اعلام شکایت نماینده حقوقی یکی از شعب بانک‌های قیروکارزین مبنی بر اختلاس توسط یکی از کارمندان، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی این شهرستان تحقیقات خود را آغاز کردند.

عاقبت متهم

او افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که کارمند متخلف از حساب تعدادی مشتریان با ترفند خاصی مبلغ ۶ میلیارد ریال برداشت و به حساب شخصی خود واریز کرده است.

فرمانده انتظامی قیروکارزین تصریح کرد: بلافاصله مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی فرد مورد نظر را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ روستا با بیان اینکه متهم در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به ۶ میلیارد ریال اختلاس در بانک اقرار کرد، گفت: این اختلاسگر پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف موتورسیکلت سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۴ فدامی داراب هنگام گشت زنی هدفمند در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در حال پرسه‌زنی بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: با استعلام به عمل آمده توسط عوامل گشت مشخص شد موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از بنارویه شهرستان لارستان را دارد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه موتور سیکلت به پارکینگ دلالت و سارق پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارق باغات خفر به دام پلیس افتاد

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری سارق باغ‌های این شهرستان با اعتراف به ۱۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان فرمانده انتظامی خفر بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از باغداران شهرستان خفر مبنی بر سرقت اموال و تجهیزات از باغ‌های آن‌ها موضوع توسط ماموران این فرماندهی تحت پیگیری قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت و جمع‌آوری آثار و ادله لازم رد پای یکی از سارقان سابقه‌دار را در این سرقت‌ها به دست آورده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خفر گفت: متهم در ابتدا منکر هر جرمی بود، اما در برابر مدارک و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به ۱۱ فقره سرقت از باغ‌های شهروندان اعتراف کرد.

سرهنگ احمدیان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، اضافه کرد: به باغداران توصیه می‌کنیم در نگهداری اموال و تجهیزات خود دقت لازم را داشته و برای پیشگیری از سرقت یک نگهبان مطمئن را بکارگیری کنند و یا تجهیزات ایمنی، ضد سرقت و دزدگیر را در باغ خود نصب کنند.

کشف ۱۵ کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۵ کیلو گرم تریاک و دستگیری ۲ نفر در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: مأموران کلانتری ۲۴ ابوذر شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به خرید و فروش مواد مخدر به صورت گسترده می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۱۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارق اماکن با ۱۱ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در برخی از محلات شهرستان کوار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: در این راستا ماموران با انجام اقدامات پلیسی، یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

دستبند بر دست متهم

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه سارق دستگیر شده در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ هاشمی به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف عطر قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۹۵۹ عدد عطر خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: ماموران یگان امداد شیراز حین گشت زنی در محدوده چهار راه شاهزاده قاسم، به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۹۵۹ عدد عطر خارجی قاچاق کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار