نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با قدردانی از ایثار شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس عمل به دستور الهی و در راستای آموزه‌های دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: مقام والای پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، باید همواره گرامی داشته شود.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان دفاع مقدس به لزوم سرعت و سبقت در امور خیر اشاره کرد و ادامه داد: خداوند در قرآن کریم مومنان را دعوت به سرعت و سبقت در امور خیر نسبت به دیگران کرده بنابراین مسلمان و مومن باید برای کسب مغفرت الهی سرعت گرفته و از یکدیگر سبقت بگیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: در امور دنیوی، اسلام توصیه‌های بازدارندگی دارد اما در مباحث خیر دستور سرعت و سبقت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی یادآور شد: در میدان مبارزه با دشمنان خارجی از جمله دوران باشکوه دفاع مقدس و همچنین در میدان مبارزه با نفس کسانی پیروز هستند که هم سرعت دارند و هم از دیگران سبقت گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: ارزش چنین افرادی در دین اسلام و در نزد خداوند از دیگر افراد بالاتر است بنابراین کسانی که به عنوان پیشکسوت دفاع مقدس در جهت دفاع از حریم دین از دیگران سرعت و سبقت گرفته‌اند، ارزش و منزلت بیشتری نسبت به سایر رزمندگان دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.