مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از اعزام ۸۲۸ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین حسینی به استان خبر داد.

حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: ۸۲۸ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین حسینی از پایانه ویژه این استان در مرز مهران تا تاریخ ۲۸ شهریور اعزام شدند.

او افزود: بطور متوسط روزانه تعداد ۵۵ دستگاه اتوبوس ناوگان بین شهری به پایانه مرزی مهران برای بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) اعزام شدند.

جهانیان گفت: نرخ کرایه مصوب اتوبوس‌ها برای بازگشت زائران در محل استقرار آن‌ها در پایانه‌های مرزی استان نصب و با هرگونه تخلفی در خصوص افزایش کرایه از سوی شرکت‌های مسافربری برخورد قانونی بعمل می‌آید.

او افزود: اکیپ‌های نظارتی این اداره کل به منظور تسهیل در امر تردد و جابجایی زائرین و نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسی در مرز مهران حضور دارند.

جهانیان گفت: علاوه بر این طبق مذاکرات انجام گرفته در صورت نیاز به ویژه در زمان اوج بازگشت زائران، از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی سایر استان‌ها استفاده خواهد شد.

او دوره زمانی جا به جایی زائران با این اتوبوس‌ها را از تاریخ اول شهریورماه اعلام کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا به امروز ۱۷ هزار و ۵۵۱ نفر زائر اربعین حسینی با استفاده از ۹۹۷ دستگاه اتوبوس ناوگان عمومی بین شهری به مرز مهران عزیمت کردند.

جهانیان گفت: زائران پس از پایان زیارت در کشور عراق و پیش از حرکت به سمت مرز، نام مرز ورودی خود را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ ارسال کنند تا ناوگان عمومی مورد نیاز تأمین شود و در مرز‌ها استقرار یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.