دبیرکل سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان، توافق با ایران را دور از دسترس خواند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی آغاز به کار هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد توافق با ایران را همچنان دور از دسترس خواند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این سخنرانی خود گفت: جهان ما در مشکلات عمیقی هست و اختلاف‌ها در حال عمیق‌تر شدن هستند.

او همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران نیز گفت: دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران همچنان دور از دسترس است.

گوترش در ادامه گفت: خشونت و رنج همچنان در سوریه رواج دارد. بحران اقلیمی مهمترین مسئله زمان ماست و باید اولویت هر دولت و سازمانی باشد.

گوترش با اشاره به مسأله امنیت غذایی در جهان نیز گفت: اگر بازار کود به ثبات نرسد، عرضه مواد غذایی در سال آینده با مشکل مواجه خواهد شد. زمستانی پر از نارضایتی جهانی در راه است، چرا که هزینه‌های زندگی در حال افزایش است و نابرابری افزایش می‌یابد. اگر اکنون اقدامی انجام نشود، کمبود کود به سرعت به کمبود جهانی غذا تبدیل خواهد شد.

گوترش همچنین در خصوص بحران افغانستان گفت: اقتصاد افغانستان رو به ویرانی است و بیش از نیمی از جمعیت این کشور با سطوح شدید گرسنگی روبرو هستند. ما متعهد هستیم که از هر ابزار دیپلماتیک برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات مطابق با منشور سازمان ملل استفاده کنیم.

او در ادامه افزود: بحران آب و هوا مهمترین مسئله زمان ماست و باید اولویت هر دولت و سازمانی باشد. انتشار گاز‌های گلخانه‌ای باید تا سال ۲۰۳۰ تا ۴۵ درصد کاهش یابد. باید به کشور‌های در حال توسعه کمک کرد تا با شوک‌های تغییرات آب و هوایی سازگار شوند.

وی در خصوص بحران هزینه‌های معیشتی نیز گفت: بحران هزینه زندگی برای نسل کنونی بی‌سابقه است و جنگ در اوکراین به آن دامن می‌زند. تعداد فقرا و محرومان از خدمات بهداشتی و آموزشی در حال افزایش است؛ اما رهایی جهان از فقر و گرسنگی یک رویای غیرممکن نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار