مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نزدیک به ۴۰۰ قلم داروی ضروری و پرتکرار به تدریج در لیست بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

محمد مهدی ناصحی درباره پرداخت مطالبات طرح دارویار توسط سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خوشبختانه پرداختی ما به التفاوت ارز دارو و سهم سازمان در دو ماه گذشته بلافاصله انجام شده است. در نظر داریم با توجه به منابعی که در اختیار داریم، بلافاصله پس از پایان شهریور نیز بلافاصله بتوانیم در سراسر کشور مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تمام مطالبات پرداخت شده اند و در حال حاضر منتظر اسناد هستیم. هر سندی توسط بیمارستان دولتی، خصوصی و یا مراکز سرپایی ارسال شود؛ پرداختی‌ها انجام می شوند. خوشبختانه همکاری سازمان برنامه تاکنون قابل قبول بوده و تخصیص‌ها به موقع انجام شده است. 

وی تصریح کرد: حتی برای مطالبات شهریور بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نیز ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به سازمان تخصیص پیدا کرده است که در صورت ارسال اسناد مطالبات پرداخت می‌شوند.

ناصحی تاکید کرد: اسناد سرپایی به صورت الکترونیکی ارسال می‌شوند؛ اما اسناد بستری به شکل الکترونیک آفلاین هستند؛ بنابراین پس از جمع بندی، پرداختی‌ها به صورت الکترونیک خواهند بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به این که برای مرداد، سازمان بیمه سلامت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش سرپایی درمجموع سهم سازمان و سهم ما به التفاوت ارزی را پرداخت کرده است، اظهار داشت: در بخش بستری دارویی نیز همین میزان هزینه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان در ماه وجود دارد که در مجموع می‌توان گفت بیمه سلامت هزار میلیارد تومان با این دارو‌های تحت پوشش و ما به التفاوت ارز در کشور پرداخت می‌کند. یعنی سهم بیمه سلامت تاکنون منهای ملزومات و تجهیزات پزشکی ماهانه حدود هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: جهت کاهش مشکلات مردم در بحث پوشش بیمه‌ای داروها، معاونت درمان وزارت بهداشت باید تعاریف و پروتکل‌های مربوط را تدوین کند و طبق این پروتکل‌ها در سامانه‌های بیمه سلامت قواعدی جاری می‌شوند. بنابراین مشکلات را مرتفع خواهیم کرد. 

ناصحی افزود: در حال حاضر از ۳ هزار و ۹۰۰ قلم دارو در فارماکوپه نزدیک به ۲ هزار قلم دارو تحت پوشش بیمه هستند که دارو‌های ضروری و پرتکرارند؛ پس نزدیک به ۴۰۰ قلم داروی ضروری و پرتکرار دیگر نیز به تدریج تا پایان سال جاری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
همش دروغ ، گفتید که دارد گران نمیشه؟ ریبواکسابان بسته 30 عددی از 125 شده 158 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
تدریجی یعنی هر صد سال یه دارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
روز به روز به جای بهتر شدن بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
میری اورژانس بیمه خدمات درمانی آزاد حقوق بازنشستگی هم که تغییر نکرده تو این مملکت فقط گرونی که حرف حسابه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۹:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
لطفاً جلوی قاچاق پنهان سرم به ترکیه رو بگیرید
خیلی از این سرم توسط کولبر برده میشه

سرم dextrose 5% 500ml
قیمت ایران درب کارخانه ۱۲ هزار
در ترکیه حدود ۶۰ هزار تومن

ارزان ترین سرم بازار
غلظت و حجم بالا قیمت بالای ۱۵۰ هزار در ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
فعلا که یک شربت آنتی بیوتیک ساده برای بچه پیدا نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
امپرازول.پنتوپرازول.لانزو. چرا اینها در داروخانه با قیمت کم نمیدید.ورشکست شدیم از بس گران خریدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
کدام بیمه یه بیمه سلامت دادید رایگان که فقط بیمارشتانها قبول میکردن البته اولش برای اینکه همه چی رو گرون کنید رایگان کردید بعد گفتید فقط بیمارستانها الان هم که پولیش کردین خوب اگر پول داشتیم میرفتیم تامین اجتمایی میکردیم
درمان مسکن اینها تو جهان از امکانات اولیه است مصرفی اما تو ایران شده کاسبی
آخرین اخبار