مدیر پشتیبانی طرح‌های توسعه گهر زمین گفت: با راه‌اندازی چند کارخانه در بردسیر، چرخه تولید فولاد در این منطقه صنعتی تکمیل می‌شود.

محمودآبادی، مدیر پشتیبانی طرح‌های توسعه گهر زمین گفت: منطقه صنعتی بردسیر براساس آخرین اصلاحات نقشه جامع شهر بردسیر، خارج از محدوده شهری است که قابلیت اجرای طرح در این منطقه وجود دارد.

او افزود: با هدف سرمایه‌گذاری ماندگار و ایجاد توازن در استان کرمان، در زمان استانداری علیرضا رزم‌حسینی توافقنامه‌ای جهت احداث کارخانجاتی برای تکمیل زنجیره فولاد منعقد شد.

مدیر پشتیبانی طرح‌های توسعه گهرزمین با بیان این مطلب که شهر بردسیر برای سرمایه‌گذاری انتخاب شد، اظهار کرد: بیش از ۲.۵ میلیارد یورو در این منطقه سرمایه گذاری می‌شود.

او می‌گوید: مجوز احداث دو کارخانه آهن اسفنجی، گندله سازی و همچنین ذوب آهن در بردسیر اخذ شده است تا چرخه تولید فولاد در منطقه صنعتی بردسیر تکمیل شود.

محمود آبادی بیان داشت: با راه‌اندازی این کارخانجات زمینه اشتغال ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۱۸۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود که تا حدودی مشکل اشتغال کرمان و بردسیر حل خواهد شد.

مدیر پشتیبانی طرح‌های توسعه گهرزمین بومی گزینی را اولویت جذب نیرو‌ها در این کارخانجات اعلام کرد و افزود: برای راه‌اندازی این چهار کارخانه به زمینی به وسعت ۳۰۰۰ هکتار نیاز است که تاکنون ۲۱۴ هکتار آن در اختیار شرکت گهرزمین قرار گرفته است.

به گفته او، مقرر است برای رفع نیاز گازی این کارخانجات یک خط ۲۴ اینچی از شهر باغین به این منطقه کشیده شود و یک خط انحرافی از خط انتقال آب خلیج فارس برای تامین نیاز آبی آن منتقل شود.

مدیر پشتیبانی طرح‌های توسعه گهرزمین عنوان کرد: نیاز برقی این کارخانجات با احداث دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی تامین می‌شود و تا آن زمان برق کارگاهی آن از برق نگار تامین خواهد شد.

او گفت: سفر رئیس جمهور به کرمان، آغازگر عملیات اجرایی این کارخانجات بود.

همچنین قویدل رئیس یک کارگاه صنعتی تهران مستقر در پروژه آهن اسفنجی بردسیر می‌گوید: برای احداث این کارخانه به ۱۲ هزار تن میلگرد نیاز است که تا کنون ۳۰۰۰ تن میلگرد تخلیه کرده اند.

محمود آبادی بیان داشت: هدف گذاری شده که آهن اسفنجی و نورد گرم در منطقه بردسیر تولید شود، اما هنوز مجوز نورد گرم اخذ نشده است.

به گفته او، مجوز احداث کارخانه ذوب آهن ۳.۵ میلیون تنی و ۲.۵ میلیون تن گندله در بردسیر گرفته شده، اما اینکه گندله در این منطقه در بردسیر تولید شود یا در سیرجان هنوز تصمیم گیری نشده و ممکن است گندله توسط خطوط ریلی به این منطقه آورده شود.

محمودآبادی با بیان اینکه این کارخانجات مجوز‌های محیط زیست را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۴ - ۱۴۰۵ این کارخانه‌ها به بهره برداری خواهند رسبد.

او گفت: قصد احداث کارخانه لاستیک صنعتی در مسیر رفسنجان به کرمان را دارند.

برچسب ها: فولاد ، طرح صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.