بیست و چهارمین دوره جشنواره جوان خوارزمی از دیروز در کرمان، همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

پارسا معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در حاشیه برگزاری مرحله دوم کشوری این جشنواره گفت: در مرحله اول ۲۲۰۰ طرح از سراسر کشور به دبیرخانه کشوری ارسال که ۴۸۳ طرح یعنی حدود ۲۰ درصد طرح‌ها مربوط به استان کرمان بوده است.

پارسا افزود: این طرح‌ها در ۱۸ گروه علمی به صورت غیر حضوری داوری می شود و در ادامه از بین حدود ۶۰۰ شرکت کننده که ۳۳ نفر آنها از استان کرمان هستند در قالب ۲۴ طرح به مرحله دوم یعنی مصاحبه دعوت شدند.

وی گفت: از لحاظ تعداد طرح‌های راه یافته به مرحله مصاحبه کشوری شهرستان بم با ۶ طرح ،شهربابک با ۴ طرح و اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان با ۳ طرح به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

مرحله دوم کشوری از دیروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد و شرکت کنندگان به صورت آنلاین در برابر هیات داوران کشوری مستقر در تهران از طرح‌های خود دفاع می کنند.

خلاقیت و نوآوری ،کاربرد و حل مساله ، مستند سازی و ارزش علمی، فنی و تخصصی، شاخص‌های اصلی داوری طرح‌های جشنواره جوان خوارزمی است.

طرح‌های برگزیده وزارت آموزش و پرورش در این مرحله، برای داوری نهایی به وزارت علوم فرستاده می شوند و پس از آن، طرح‌های برگزیده وزارت علوم در آذر ماه اعلام می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار