مدیرکل نوسازی خراسان شمالی گفت: ۵۸ پروژه با ۲۲۳ کلاس درس برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان آماده بهره برداری است.

امین فلاح گفت: مجموعا ۵۸ مدرسه با ۲۲۳ کلاس درس و ۳۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا را آماده سازی کردیم که مهرماه دانش‌آموزان بتوانند استفاده کنند.

او گفت: در سال مالی جاری ۲۶۰ میلیارد اعتبار جذب شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابرافزایش داشته است.

فلاح گفت: ۴۴ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس طی سال مالی جاری خریدری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ برابر رشد داشته است.

او گفت: با خرید هزار و ۸۰۰ تن قیر، ۱۰۰ هزار متر مربع سقف مدارس ایزوگام و ۷۰ هزار متر مربع از کف مدارس آسفالت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۴۰۰ معلم در استان کم داریم که از این تعداد ۲۰۰ معلم از محل خرید خدمت جبران شده است.

ابوالقاسم اکبری گفت: حدود ۱۹۰هزار دانش آموز در سال تحصیلی (۱۴۰۱- ۱۴۰۲) در مدارس استان از ۲ مهرماه آموزش خود را آغاز می‌کنند و تاکنون ۱۸۴ هزار دانش آموز در سامانه سیدا ثبت نام کرده اند که این آمار تا پایان شهریور ماه سال جاری افزایش خواهد یافت.

او گفت: سامانه سیدا sida.medu.ir سامانه‌ای مربوط به دانش آموزان است که توسط آموزش و پرورش برای ورود و جمع آوری کلیه اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان طراحی شده است.

اکبری گفت: در سال تحصیلی جاری هزار و ۷۰۶ نیروی فرهنگی خراسان شمالی در آستانه بازنشستگی قرار گرفتند که ۸۵۰ نفر بازنشسته و ۸۰۰ نفر با رایزنی‌های صورت گرفته استمرار خدمت شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۴۴۸ معلم درخواست نقل و انتقال برون استانی داشتند که در مجموع با انتقال ۲۲۸ نفر از این تعداد موافقت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.