رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: روند انجام رفع تداخلات اراضی در این استان مطلوب بوده و از نظر رتبه کشوری رو به رشد است.

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در کمیسیون رفع تداخل اراضی استان گفت: ارتقا رتبه استان قزوین در رفع تداخل اراضی نسبت به هفته‌های گذشته رو به رشد بوده و این مرهون برگزاری مرتب نشست کمیسیون و انجام دقیق کار‌های کارشناسی است.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم بر عهده کارشناسان کمیسیون رفع تداخل بررسی دقیق آثار کشت در مستثنیات مردم است که باید با دقت انجام شود تا حقوقی از مردم تضییع نشود.

افلاطونی تاکید کرد: در یک دهه گذشته یکی از مسائل مهم در حوزه مدیریت زمین تداخلات اراضی و اختلافات مالکیتی موجود بین اشخاص و یا بین اشخاص و دولت بوده که باعث شده تا بخش اعظمی از مراجعات به جهاد کشاورزی را شامل شود.

وی گفت: بیشتر مراجعات به سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین را مسائل امور اراضی و منابع طبیعی به خود اختصاص داده و تمرکز در این حوزه‌ها به لحاظ اهمیت آن موجب رضایت مندی شهروندان شده است.

افلاطونی در ادامه گفت: ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴ به مساله رفع تداخلات اراضی، نقطه عطف مهمی برای حل این معضل پنجاه ساله بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: رفع تداخلات اراضی به معنای اتمام اختلافات ملکی در حوزه همه زمین‌ها اعم از دولتی، ملی و شخصی بوده و با اجرای این طرح زمین‌های کشاورزی استان قزوین صاحب سند رسمی تک‌برگ می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.