نایب رئیس علوم و فنون غلات اصفهان گفت: هنوز زیرساختی در کارتخوان‌های هوشمند برای خدمات اضافه‌تر وجود ندارد و دریافت وجه بیشتر نانوایی‌ها تخلف نیست.

 

 

در روزهای گذشته شهروند خبرنگار ما فیلمی ارسال کرده بود که نان سنگک را در محله کوی ولیعصر شهر اصفهان تهیه کرده و قیمت آن نسبت به مقدار کنجدی که روی نان به کار رفته توسط نانوایی خیلی بیشتر محاسبه شده است.

در این خصوص با محمدرضا خواجه نایب رئیس علوم و فنون غلات اصفهان گفتگو کردیم. او با اشاره به اینکه نانوایان می‌توانند در ازای خدمات اضافه تری همچون سبزی و کنجد که عرضه می‌کنند، بیان کرد: نانوایان می توانند مبلغ اضافه‌تر را نقدی یا با کارتخوان دریافت کنند و این موضوع تخلف نیست چراکه هنوز زیرساختی در کارتخوان‌های هوشمند برای این مورد نیست بنا است در آینده‌ای نزدیک این مشکل برطرف شود.

خواجه اضافه کرد: شهروندان توجه داشته باشند پول نان فقط باید از طریق کارتخوان‌های هوشمند پرداخت شود، اما وجه خدمات اضافه را میتوانند در کارتخوانی دیگر و یا به صورت نقد پرداخت کنند.

نایب رئیس علوم و فنون غلات اصفهان می‌گوید: متاسفانه چند سالی است که وضعیت نانوایان مطلوب نیست. بسیاری از آنان به جای تنور‌های سنتی از دستگاه‌های ماشینی برای تهیه نان استفاده می‌کنند و این امر باعث استفاده کمتر از نیروی کار شده است.

او می‌گوید: دیگر مشکل این صنف عدم تغییر در نرخ نان است که بسیاری از نانوایان از این معظل نگران و شاکی هستند.

خواجه معتقد است: دیگر نگرانی نانوایان حضور بازرسانی در اتحادیه است که آگاهی لازم نسبت به دستورالعمل‌های این صنف را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
نانوایان ،مولفه های دیگرراهم جهت بهبودنان ،این قوت غالب مردم، بیازمائیم
خلاصه علاج واقعه قبل ازوقوع بایدکرد،، ادامه همین وضع موجب فرارکارگران ماهرازنانوایی،،،کاهش روزبروزکیفیت نان،،،افزایش هدررفت ودورریز وقاچاق اردونارضایتی مردم وبیچارگی نانوایان زحمتکش خواهدشداگربهترین راه حل یعنی یکسان سازی وازادسازی نشدبعنوان مسکن موقت حداقل نرخ جدیدیاسهمیه راجوری بدهیدکه رغبتی درنانوابرای رقابت باقی بماند که اگراکنون کاری نکنید دراینده دیگردیرهست
ضمناعاجزانه استدعادارم درتصمیم گیریهایتان ازخودنانواهاوانهایی که هرروزعملا بااردوخمیر ومشتری ونان سروکاردارندوباتمام وجودواقعیت هارالمس میکنندهم چندتادعوت بفرمائیدونظراتشان رابشنوید
سجادحامدفر ،،، نانوا،،، تبریز