رئیس مجلس گفت: رسیدگی دقیق به تمامی ابعاد پرونده مهسا امینی ضروری است و کمیسیون امور داخلی با موشکافی کامل، نتیجه کارشناسی را گزارش کند.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۹ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: برگزاری باشکوه مراسم عزاداری اربعین شهادت سید الشهداء در کشور عراق، بار دیگر اتحاد اعتقادی شیعیان سراسر جهان حول محور نور تابان اهل بیت را به جهانیان نشان داد؛ علاقه قلبی مردم به امام حسین علیه السلام، تفرقه‌افکنی‌ها را خنثی و دشمنان اسلام و مسلمین را نا امید و سرخورده می‌سازد.

مسئولان مربوطه در سال آینده کاستی‌های زیرساختی و خدماتی موجود در مراسم اربعین، به خصوص در مرز‌ها را مرتفع کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ملت شریف ایران، با وجود برخی مشکلات و سختی‌های موجود، امسال پر شورتر از گذشته، خود را به کربلا رساندند و در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی حاضر شدند؛ از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود با توجه به علاقه روزافزون مردم به شرکت در این مراسم معنوی-سیاسی، با برنامه ریزی بهتر در سال آینده کاستی‌های زیرساختی و خدماتی موجود، به خصوص در مرز‌ها را مرتفع کنند تا سیل مشتاقان امام حسین (سلام ا... علیه) بتوانند با کمترین سختی در مراسم باشکوه اربعین حسینی حاضر شوند.

وی اضافه کرد: ملت عراق نیز با تمام وجود و با عشقی خالص، به زائران ابا عبدالله خدمت‌رسانی کردند و همچون سال‌های گذشته، مهمان‌نوازی شایسته‌ای از عموم زائران عتبات عالیات به نمایش گذاشتند که اینجانب به نمایندگی از مردم ایران وظیفه خود می‌دانم از همه مسئولان و مردم عراق بخاطر این خدمت بی منت، خاضعانه کمال تشکر را داشته باشم. این راهپیمایی عظیم به لطف خداوند هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و پیوند‌های محکم و قلبی ملت‌های مختلف، به خصوص ملت ایران و عراق و پیشرفت اسلام‌خواهی ملت‌ها را نشان خواهد داد.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه همچنین به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل و شهدای سرافراز ایران عزیز را گرامی می‌دارم و به تمامی آزادگان و جانبازان و یادگاران دفاع مقدس درود می‌فرستم، ادامه داد: جاودانه بودن یاد شهدا، سنت تغییرناپذیر الهی است و غبار زمان، هرگز نخواهد توانست یاد و خاطره شهدای والامقام را از ذهن و ضمیر ملت ایران پاک کند؛ پاک‌ترین فرزندان ایران، در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی و برای عزت و امنیت مردم از جان شیرین خود گذشتند و خون مقدس آنان تا ابد، جوانان را به برداشتن گام‌های استوار در راه حق و هراس نداشتن از دشمنان دعوت خواهد کرد.

فرهنگ دفاع مقدس راهگشای مشکلات امروز ماست

قالیباف تصریح کرد: بار‌ها گفته ایم و بازهم باید تاکید کنیم که فرهنگ دفاع مقدس راهگشای مشکلات امروز ماست؛ اگر همان روحیة خداباوری و مردم‌باوری آن سال‌ها را در اداره کشور و حل مشکلات اقتصادی به کار بگیریم، خواهیم توانست گره از زندگی مردم باز کنیم. باور‌های برخاسته از فرهنگ جهاد و شهادت و شیوه‌های مدیریتی مردمی در دفاع مقدس، گمشده امروز ماست و بازگشت به آن تنها راهیست که می‌تواند پیشرفت و توسعه را همراه با عدالت برای مردم به ارمغان بیاورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پایان، درگذشت خانم مهسا امینی را به خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم، درگذشت ایشان، داغی بر دل‌های ما گذاشت و از ساعات اول اطلاع نمایندگان از وقوع حادثه، ارکان نظارتی مجلس با حساسیت تمام، فرایند رسیدگی این حادثه را در دستور کار خود قرار دادند. اینجانب مجددا تاکید می‌کنم که رسیدگی دقیق و اطلاع‌رسانی تمامی ابعاد پرونده‌ی درگذشت ایشان، ضروری است؛ لازم است کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی با حداکثر دقت و موشکافی کامل تمامی زوایا، در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه کارشناسی خود را برای اطلاع نمایندگان و مردم شریف ایران گزارش کند.

وی اضافه کرد: همچنین کمیسیون مذکور وظیفه دارد علاوه بر بررسی مصداقی درگذشت مرحومه مهسا امینی، برای جلوگیری از تکرار این قبیل موارد، فرایند‌ها و شیوه‌ی اجرا در گشت‌های امنیت اخلاقی فرماندهی کل انتظامی را مورد بررسی قرار دهد تا برای رفع شدن اشکالات موجود در چگونگی اجرای آن، اقدام شود.

قالیباف افزود: متاسفانه دستگاه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در مقوله حجاب وظایف ایجابی خود را به درستی انجام نمی‌دهند، در چنین شرایطی مواجهه با هنجارشکنی ها، نیاز به برنامه ریزی دقیقتر با ضوابطی روشن و استفاده از نیرو‌های آموزش دیده، توسط فرماندهی کل انتظامی دارد تا با مسئولیت پذیری کامل، از اعمال سلیقه‌های شخصی و خطا‌های فردی و سیستمی جلوگیری نماید و این اقدامات مورد پذیرش عموم مردم عزیز و نجیب ایران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یادآوری این نکته مهم لازم است که دشمن همانند رویه همیشگی خود بدنبال موج سواری از هر اتفاقی است و التهاب آفرینی و ایجاد آشوب در کشور را در دستور کار خود قرار داده است، تعصریح کرد: متاسفانه عده‌ای در داخل نیز خواسته یا ناخواسته در جهت خواست دشمن حرکت می‌کنند. اما مردم عزیز ما هوش سیاسی خود را نشان داده اند و فرق بین دلسوزی و منفعت طلبی را می‌فهمند و با منافقانی که زمانی، خودشان چند هزار نفر از مردم عادی را شهید کردند و حالا داعیه دار درگذشت یک نفر شده اند، همراهی نکرده و با اشک تمساح رسانه وابسته به حکومت کودک کش سعودی، گریه نمی‌کنند.

قالیباف افزود: از روز اول، رییس جمهور محترم، دولت، مجلس و قوه قضاییه مجدانه پیگیر علل این حادثه و مشخص شدن مقصرین بوده اند. زمان نشان خواهد داد که اعتماد مردم درست بوده و همه دستگاه‌های کشور در پیگیری این مسأله کوچکترین اغماضی نخواهند کرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: انشاالله مجلس هم این اتفاق را برای روشن شدن موضوع و اصلاحات مورد نیاز ساختار‌ها و فرایندها، رسیدگی می‌کند و مردم نیز اجازه هرنوع سوءاستفاده را به دشمنان و همراهان آنان نخواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
چرا اینترنت رو قطع کردین؟
#رشت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
الان من دانشجو چه غلطی بکنم میخوام تحقیقمو کامل کنم اینترنت وصل نیست همه نت هام تو تلگرامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
پیامبر(ص) و امامان(ع) برای برخورد با زنان بدحجاب، مردانشان را توبیخ می کردند.
اگر می بینید که الان مردان بیشتر از زنان درباره بدحجابی نظریه می دهند، برای این است که از توبیخ فرار کنند. چون مردان می دانند که پدیده بدحجابی امروز ما، دلیل بی غیرتی مردان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
مردم امیدی به مسئولی که خرید خودش رو از خارج انجام میده و دم از حمایت و پیگیری مشکلات مردم ایران میزنه، ندارند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
سلام. اولا من تسلیت میگم به خانواده ای امینی ان شاالله که روحشون شاد باش حالا هرطور بود و و چطور فوت کرد خدا بهتر میدونه به اونا کاری نداریم.فقط اینجا یه چیزی هست خواهران برادران من اگه یکم فک کنین و تحقیق کنین شاید تو اون روز نزدیک ۱۰۰ تا هموطنامون فوت کردن و حتی یه سرباز هم شهید شد آیا خانم امینی رنگ خونشون با اونا فرق میکرد که اینقدر سروصدا به پا شده ؟ نه چون اون ربطش به دین و ایمانمون داره به خاطر اون سر و صدا شده .دوستان دشمن فقط میخواد این ایمان و اتحاد ما رو از هم بگیره و هر چیزی که ربطش به ایمانمون باش سر و صدا راه میندازه من ازتون خواهش میکنم مواظب دین و ایمانتون باشین من نمیگم گرونی نیست،فساد نیست ،دزدی نیست،ظلم نیست...هست ولی ایناهیچ کدوم دلیل نمیشه که ما از دین و ایمانمون دوربشیم.خواهش میکنم مواظبش باشین تحت تاثیر این جریانا قرار نگیرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
معلومه اینا تو مجلس چیکار میکنن فقط کولر گازی روشن میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
دختران بی حجاب همان هایی هستند که اسلام را قبول ندارند ولی مهریه که دستور اسلام است را تا ریال آخر می گیرند.قانون مهریه برای دختران بی حجاب باید لغو شود چون آنها عقیده ای به اسلام ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
باید با بی حجابی برخورد شود اما نباید پلیس برخورد کند باید به صورت فرهنگی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر این کار را انجام دهد بدون دستگیری و داستان سازی!
گشت ارشاد باید زیرمجموعه ستاد امر به معروف شود بدون سلاح و اعمال خشونت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
گشت ارشاد اول به خانم تذکر میده قبول نکرد هدایت میکنه به ون و اونجا باهاش حرف میزنه بعضی قبول میکنند و با یه تذکر و صحبت میرن ولی بعضی حجابشون قابل اصلاح نیست مثل پوشیدن ساپورت همراه با مانتو جلوباز که میبرن مرکز اموزش تا هم براشون روانشناس خانواده و مشاور صحبت کنه هم اینکه خانواده براشون لباس مناسب بیارن و تعهد بدن و برن.

بعضیاشون هم رسما استخدام سرویس های جاسوسی دشمن هستن و هدفشون متلاشی کردن خانواده ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
حالا چرا اینترنتو قطع کردین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
چه جوری نظر میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
آخرین رسیدگی تون باشه الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
دین اکثر مردم از دیدن افراد مشهور به دینداری است ، وقتی ببینن اونهایی که دم‌میزن خودشون بدترن ، نسبت به دین بدبین میشن و بی بند و باری راه میوفته
جلوی مسیولین فاسد ریاکار و ... گرفته بشه و توبیخ و محاکمه بشن دین مردم هم درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
مالیات ما به جای آبادی شهرهایمان، صرف خرابکاری یک عده عقده ای می شود که دنبال به هم زدن آرامش جامعه اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
مسوولین به هوووش:این همه آدم اونجا بودن چرا برا یه کرد چنین اتفاقی افتاده؟؟باید همه اونایی که بامهسا چه تو مسبر چه تو کلاس ارتباط داشتن تفتیش اطلاعاتی بشن؛ الان دشمن برطبل تجزیه طلب ها می کوبه و نهایت سوء استفاده را میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
کسانی که می گویند حجاب باید اختیاری باشد اگر فردا روزی چنین قانونی در این مملکت تصویب شود و حجاب اختیاری گردد و آنوقت مادر خواهر یا همسر خودشان بخواهند با اختیار خود حجاب را کنار بگذارند و بدون پوشش در جامعه حاضر شوند آیا از آنها قبول می کنند؟ یا بی حجابی را فقط برای ناموس دیگران می پسندند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
اینترنت ايرانسل توی قم چرا قطع دوباره شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
اتفاقا کسانی که امروزها مرگ این خانم را بهانه شرارت های خود قرار داده اند اصلا دوست ندارند حقیقت روشن شود آنها معلومه که دنبال چی هستند اما بدانند آب به هاون می کوبند و جز بدنامی و ندامت از این شرارت ها چیزی گیرشان نخواهد آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
ابعاد فتنه کاملا روشن است دشمن می خواهد از خون آن خانم به نفع خود بهره برداری کند. اینار بحث اقتصادی نیست می‌خواهند با تحریک غیرت مردم و ترساندن آنها از ناحیه نوامیسشان حکومت را ضد نوامیس مردم نشان دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
سلام باشگاه خبرنگاران لطفا تورو به هرکسی میپرستین یه گذارشی هم از تجمع بیماران Sma که 2 روزه جلو سازمان غذا و دارو هستن تهیه کنین ثواب داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
قانون عفاف و حجاب باید اصلاح شوو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
باید با بدحجابی برخوردشدیدکرد چه وضعی شال می اندازن دورگردن باشلوار پاره پاره میان خیابان البته بعضیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
پولینژادها منفی دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
رسیدگی به هر مشکل مهم و ضروری است .
ولی کلا اجرای احکام اسلامی و قوانین در کشور الزامی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
آقای قالیباف اگر دیگر دستگاه ها در مسئولیتهای خود در موضوع حجاب کوتاهی و کم کاری میکنند این دلیل نمیشود که شما بدنبال آن باشید که مسئولیتهای نیروی انتظامی را لوث و ابتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
بس کنید دیگه،چرا اینقدر بزرگش میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
احسنت ؛ و این دقیقا" همان خواست دشمن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
مالیات ما به جای آبادی شهرهایمان، صرف خرابکاری یک عده عقده ای می شود که دنبال به هم زدن آرامش جامعه اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
کدوم دشمن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
ازپاداش بازنشستگان همسان سازی گرانی هم مطلب بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
چرا اخبار رسمی این موضوع را پخش کرد خب ممکن است هرجا وهر مکان این اتفاق برا یه ادم مشکل دار پیش بباد
آخرین اخبار