مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت بازخواست روسیه به اتهام جنایت جنگی در اوکراین را در حاشیه نشست سازمان ملل بررسی می‌کنیم.

"جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه  نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در هفته پیش رو مسئله بازخواست روسیه به علت ارتکاب جنایت‌های جنگی در اوکراین را بررسی خواهیم کرد.

اتحادیه اروپا و آمریکا متحد اوکراین در جنگ این کشور با روسیه محسوب می شوند. گرچه این کشورها از ورود مستقیم به جنگ اجتناب کرده اند، اما به حمایت دیپلماتیک و تسلیحاتی از کی یف پایبند هستند.

از آنجا که روسیه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است و به دلیل داشتن حق وتو، کشورهای غربی در صدور قطعنامه علیه این کشور درباره جنگ اوکراین ناتوان هستند. از این رو، مسئولان اتحادیه اروپا در نظر دارند در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به محکومیت آنچه جنایت جنگی روسیه در اوکراین می خوانند، اقدام کنند. 

با این حال، حتی در صورت تصویب بیانیه ای در این زمینه، موارد صادر شده در مجمع عمومی جنبه سیاسی داشته و بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت، لازمه اجرایی ندارد. 

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
دمتون گرم طرفداران حقوق بشر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
امریکاوششماهاهسیتیدکه‌بایدسالهاودهه‌هاپیش‌به‌دلیل‌جنایتهای‌که‌به.بشریت‌وحتی‌حیوانات.مرتکب‌شده‌ایدوادامه‌داردمحاکمه‌می‌شدیدوبایدشویدحیف‌که‌سازمان‌سازمان‌ملل‌نیست‌سازمان‌ظالمین‌است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
اقای بورل کی وقتش میشه شما و سایر حاکمان دول غربی پاسخگوی تمام ظلم و ستمی که در حق ملتهای یمن عراق سوریه افغانستان و دیگر ممالک ضعیف مرکتب شدید خواهد بود
آخرین اخبار