سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب پیش بینی کرد : امسال تولید چغندرقند در این شهرستان به حدود ۱۸۵ هزار تن برسد.

اکبر میرزایی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه امسال ۳۶۵۰ هکتار چغندرقند در شهرستان اسلام‌آبادغرب کشت شده، گفت : این شهرستان بیشترین سطح زیرکشت و تولید چغندرقند در استان کرمانشاه را دارد.

میرزایی متوسط عملکرد مزارع چغندر قند شهرستان را ۵۰ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در نهایت تولید محصول در این شهرستان به حدود ۱۸۵ هزار تن برسد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه چغندرقند تولیدی در این شهرستان به دلیل عیار بالای قند از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: عیار چغندرقند تولیدی در این شهرستان به طور متوسط بین ۱۵.۵ تا ۱۶ است، هرچند به صورت موردی چغندرقند با عیار ۲۱ و حتی ۲۲ که با کیفیت‌ترین نوع محصول هستند، در شهرستان تولید می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه محصول تولیدی در بیش از دو هزار هکتار از اراضی شهرستان اسلام‌آبادغرب در کارخانه فعال در داخل شهرستان فرآوری می‌شود، گفت: تولیدات مابقی مزارع این شهرستان برای فرآوری به کارخانه قند بیستون و یا کارخانه‌های قند دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه کار برداشت چغندرقند در اراضی شهرستان اسلام‌آبادغرب از چند روز گذشته شروع شده، افزود: برداشت محصول به مدت حدود دو ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

 آب شرب شهرستان پاوه تامین می شود

فرماندار هرسین با اشاره به مشکلات تامین آب شرب این شهرستان، گفت: دبی آب سراب هرسین ۸۹ درصد کاهش داشته است.

عبادالله کنجوریان در خصوص روند اجرای پروژه تأمین آب شرب بلند مدت شهر هرسین اظهار کرد: وضعیت آب شرب شهر هرسین که ۵۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده تنها از منبع سراب هرسین تأمین می‌شود که بخشی از آن برای کشاورزی و بخشی هم برای مصارف مردم شهر هرسین استفاده می‌شود.

وی با توجه به منابع آبی در حال کاهش است، افزود: آب سراب هرسین در حال حاضر به ۲۸۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

فرماندار هرسین تصریح کرد: این میزان نسبت به میانگین کلی دبی آب سراب هرسین حدود ۸۹ درصد کاهش داشته است و در حال حاضر با توجه به ضرورت موضوع در قسمت‌هایی از شهر هرسین نسبت به حفر چاه اقدام شده است و یک حلقه از این چاه‌ها در عمق ۲۰۰ متری است که یک آب قابل قبول دارد.

کنجوریان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بعد از این موضوع حدود ۱۵ کیلومتر طول خط انتقال آب و سیستم پمپاژ و حفاری مسیر باید صورت گیرد که برابر با نیاز برآورد بودجه توسط کارشناسان تأمین اعتبار می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.