مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مدارس دولتی به‌جز هزینه بیمه و کتب درسی، حق دریافت مبلغی تحت عنوان شهریه را ندارند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به آمار دانش‌آموزان در سال‌تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱، گفت: در سال‌تحصیلی جدید  ۲۱۹ هزار دانش‌آموز زنجانی در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد که از این رقم، تعداد ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر دانش‌آموزان کلاس اولی هستند؛ همچنین براساس نتایج به‌دست آمده در موضوع ثبت‌نام دوره ابتدایی مقام اول کشوری را کسب کرده‌ایم.

او با اشاره به مسأله دریافت شهریه در برخی مدارس که دغدغه اولیا است، افزود: در حال حاضر هیچ مدرسه دولتی حق دریافت مبلغی تحت عنوان شهریه را ندارد، البته به جز هزینه‌ای که در قبال مبلغ بیمه و تهیه کتب درسی دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: تعدادی از اولیا به آموزش‌وپرورش مراجعه کرده و از دریافت شهریه توسط مدارس دولتی شکایت داشته اند که در این موارد حتی رأی برای تغییر جایگاه مدیریت نیز صادر شده است.

اسماعیلی گفت: پیگیری‌ها در این زمینه توسط کارشناسان آموزش‌وپرورش جریان دارد و مدارس دولتی به‌جز هزینه بیمه و کتب درسی، حق دریافت مبلغی تحت عنوان شهریه چه اجباری چه اختیاری را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.