سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت:بیمه سلامت برای تمام خدمات سرپایی بیمه‌شدگان زیرپوشش ۷۰ الی ۸۵ درصد هزینه درمانی را پرداخت می‌کند و بیماران فقط ۱۵ الی ۳۰ درصد حق فرانشیز طبق تعرفه دولتی به مراکز درمانی طرف قرارداد می‌پردازند.

رضا تحویلیان سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : اگر هزینه درمان سرپایی یک بیمار ۱۰۰ هزار تومان باشد، ۷۰ هزار تومان بیمه سلامت و ۳۰ هزار تومان آن را بیمار پرداخت می‌کند و این قانون مشمول همه صندوق‌های بیمه شدگان زیرپوشش بیمه سلامت است.

وی تشریح کرد: چنانچه بیمه شدگان از دهک‌های یک تا سه جامع طبق وسع‌سنجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند، افراد زیرپوشش صندوق همگانی و روستایی بیمه سلامت قرار می‌گیرند و ۲۰ درصد فرانشیز می‌پردازند و ۸۰ درصد آن را بیمه سلامت متقبل می‌شود.

تحویلیان بیان داشت: چنانچه بیمه شده از افراد زیرپوشش نهادی مانند کمیته امداد باشند در صورت رعایت سیستم ارجاع و طرح پزشک خانواده؛ این بیماران ۱۵ درصد حق درمان را پرداخت می‌کنند، مابقی ۸۵ درصد آن را بیمه سلامت می‌پردازد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: چنانچه کسی زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نباشد با مراجعه به دفاتر و نمایندگی این بیمه در مراکز درمانی می‌تواند بدون پرداخت هیچ هزینه (پرداخت حق بیمه) تا سه ماه به صورت رایگان زیرپوشش قرار بگیرد و از خدمات این بیمه بهره‌مند شود تا در این مدت وسع‌سنجی شود و اگر فرد در زمره افراد دهک یک تا سه جامعه ارزیابی شوند؛ خدمات بیمه‌ای به صورت رایگان برای او تمدید خواهد شد.

تحویلیان افزود: اگر چنانچه فرد در دهک‌های بعدی جامعه (چهار به بالا) قرار داشت؛ طبق تعرفه هر دهک باید حق بیمه که شاید در سال نزدیک یک میلیون تومان باشد پرداخت کند و باید بدانیم این مبلغ در مقابل خدمات بیمه سلامت که ارائه می‌دهد، قابل ملاحضه نیست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.