معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با کمک بهزیستی و کمیته امداد استان عدالت در توزیع بسته‌های لوازم التحریر رعایت می شود.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه برنامه ریزی توزیع بسته‌های تحصیلی بین دانش آموزان استان گفت: بنا به دلایل مختلف از سالیان گذشته فاصله طبقاتی زیادی بین سطوح مختلف جامعه ایجاد و برای آن تدبیر اندیشیده نشده است، لذا این موضوع به مجموعه‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله حوزه دانش آموزی ضربه می‌زند.

او با اشاره به اینکه دانش آموزان در سنی قرار دارند که داشتن لباس نو و لوازم التحریر جدید برایشان بسیار حائز اهمیت است، افزود: کمبود‌ها در این خصوص به شخصیت و عواطف دانش آموزان ضربه وارد می‌کند.

طالبی اظهار کرد: ضرورت دارد حوزه‌های خدماتی، پشتیبانی کننده، فرهنگی، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردم نهاد دست به دست هم داده و با حل این مشکل، تبسمی بر لبان دانش آموزان محروم روستایی بنشانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه لازم است در توزیع بسته‌های آموزشی عدالت رعایت شود، تصریح کرد: بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی سامانه‌ای در اختیار دارند که می‌توان با بهره گیری از اطلاعات آن در توزیع بسته‌های لوازم التحریر عدالت را برقرار کرد.

او ادامه داد: برای جلوگیری از موازی کاری و انجام متمرکز فعالیت‌ها در این خصوص جلسه‌ای بین سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌ها جهادی برگزار می شود.

طالبی با تأکید بر استفاده از آمار کمیته امداد امام خمینی در توزیع اقلام ادامه داد: در بحث ارائه کمک‌های معیشتی و موضوعاتی نظیر مواسات، در شروع کار توزیع اقلام تحصیلی سامانه‌ای توسط اداره کل کمیته امداد و بسیج طراحی شده تا این موضوعات ساماندهی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: صدا و سیمای استان همچون سال‌های گذشته قبل از آغاز سال تحصیلی و چند روز منتهی به جشن عاطفه‌ها نسبت به تهیه و پخش گزارش‌های مرتبط و زیرنویس تلویزیونی اقدام کند.

او افزود: تبلیغات اسلامی با بهره گیری از فرصت ایام پایانی ماه صفر و با استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغین در آستانه سال تحصیلی و با هدف ترویج فرهنگ خیر و احسان برای تأمین پوشاک و بسته‌های لوازم التحریر دانش آموزان اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار