فتاحی گفت: واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان تا ریشه کنی بیماری انجام می‌شود.

فتاحی سرپرست دامپزشکی استان مرکزی گفت: از پوشش ۶۰ درصدی واکسیناسیون تب برفکی در استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک به مدت دو سال است که باهمکاری سازمان بهداشت جهانی در حال اجراست و تا ریشه کنی بیماری انجام می‌شود.

فتاحی افزود: پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از برنامه‌های اولویت دار دامپزشکی استان است و در این راستا بحث بیماریابی است که از طریق گزارش گیری از بخش خصوصی انجام می‌شود و ارائه آموزش و کنترل و اقدامات بهداشتی در دامداری‌ها و روستاهاست و موارد بهداشتی رعایت شود.

او کنترل تردد و جابجایی دام‌ها از دیگر اقداماتی دانست که در دستور کار دامپزشکی قرار دارد واز دامداران خواست تاهرگونه جابجایی دام را با دامپزشکی هماهنگ کنند.

سرپرست دامپزشکی استان مرکزی گفت: برخورد با کشتار غیر مجاز و ریشه کنی ۵ بیماری مشترک بین انسان و دام، افزایش پوشش واکسیناسیون دام‌ها در مناطق محروم با همکاری بسیج از دیگر برنامه‌ها اولویت دار اداره کل دامپزشکی استان است.

او در ادامه با اشاره به اینکه هرساله با شروع فصل سرما مهاجرت پرندگان به تلاب میقان انجام می‌شود افزود: پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور و معدوم سازی تلفات انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.