نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از انفجار اوضاع در کرانه باختری به دنبال دیدار و جلب حمایت پادشاه اردن است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» امروز (دوشنبه) اعلام کرد با توجه به حوادث اخیر و افزایش درگیری‌های نیرو‌های مقاومت با نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، دفتر نخست وزیری این رژیم  در تلاش است تا در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک زمینه دیدار «یائیر لاپید» نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی با «عبدالله دوم» پادشاه اردن را فراهم کند.

این روزنامه افزود: به دلیل برنامه‌های فشرده برای هر دو مقام، برگزاری این دیدار هنوز قطعی نشده است. «یدیعوت آحرونوت» به نقل از دو مقام رژیم صهیونیستی که آن‌ها را بلندپایه توصیف کرده در عین حال اضافه کرد که دیدار لاپید و عبدالله دوم ممکن است فردا (سه شنبه) برگزار شود.

در گزارش این روزنامه صهیونیستی نوشته شده که این رژیم به دلیل نفوذ عبدالله دوم پادشاه اردن بر تشکیلات خودگردان فلسطین و با هدف بهبود هماهنگی امنیتی بین این رژیم و تشکیلات خودگردان فلسطین در روز‌هایی که کرانه باختری شاهد یک سری عملیات است تمایل زیادی به برگزاری چنین نشستی دارد.

بر اساس اعلام این روزنامه، رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر با همکاری اردن برای تحت فشار گذاشتن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای تاثیرگذاری بر نیرو‌های امنیتی فلسطین در شمال کرانه باختری و توقف درگیری‌ها تلاش کرده است.

در این گزارش آمده است که اهمیت برگزاری این نشست در زمانی است که احتمالا تنش‌ها در حرم قدسی در قدس در طول اعیاد یهودیان برگزار می‌شود، موضوعی که صهیونیست‌ها را به شدت نگران می‌کند. یدیعوت آحرونوت در پایان نیز مدعی شد طرف اردنی در هفته‌های اخیر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تحت فشار قرار داده تا درباره رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل برای پذیرش فلسطین به عنوان یک کشور عضو کامل در سازمان ملل تبلیغ نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
اصل موضوع کنترل جمعیت است نه کنترل وضعیت. چون اوضاع که خیلی خراب است. پس باید به فکر کنترل(تعدیل) نفرات باشند.
آخرین اخبار