مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: تمهیدات و اقدامات لازم برای خدمات‌دهی به زائران حسینی در نظر گرفته شده است.

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: با توجه به اینکه برای اولین‌بار است تردد زائران از مرز بین‌المللی باشماق مریوان انجام می‌شود، لذا تمهیدات، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای پذیرایی و خدمات‌دهی به زائران حسینی در نظر گرفته شد.

او ادامه داد: یکی از این اقدامات، بازدید و آماده‌سازی تمام اماکن اقامتی اعم از هتل‌ها، خانه‌مسافرها، مهمانپذیرها، مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و... است که در مسیر تردد کاروان‌های زیارتی قرار دارند. ۱۶ مدرسه، دو سالن ورزشی، زائرسرای سپاه و حسینیه نیز با همکاری اعضای ستاد اربعین و با ظرفیت دوهزار نفر به‌صورت رایگان برای اسکان و اقامت زائران گرامی آماده‌سازی شد.

گویلیان بیان کرد: در این ایام نظارت و بازرسی از تأسیسات گردشگری استان هم توسط اکیپ نظارتی متشکل از کارشناسان این اداره‌کل و ادارات صمت، نظارت بر اماکن عمومی، علوم پزشکی، تعزیرات و مرکز بهداشت انجام شد و همچنان با جدیت ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: برپایی پنج ایستگاه اطلاع‌رسانی و اسکان با حضور بیش از ۳۰ نفر از کارکنان و فعالان حوزه گردشگری استان در مبادی ورودی شهرستان‌های مریوان و سنندج، چاپ و توزیع ۲۰هزار برگ بروشور وکاتالوگ، برپایی موکب‌های خدمات‌رسانی، نصب تابلو‌های راهنما، افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها و نصب بنر‌های اطلاع‌رسانی از جمله اقدامات دیگری است که در این ایام با همکاری ادارات عضو ستاد اربعین و با پشتیبانی استاندار کردستان انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان استان کردستان همواره با تمام توان و امکانات برای میزبانی، اسکان، خدمات‌دهی و جلب رضایت مسافران و زائران اربعین حسینی آماده هستند و از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.