مسئول عتبات سازمان حج و زیارت کرمان گفت: امسال ۱۴۱ هزار و ۶۳۴ نفر از استان کرمان برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند.

 

کامران بهادر درباره آخرین آمار ثبت نام در پیاده روی اربعین امسال گفت: از استان کرمان ۱۴۱ هزار و ۶۳۴ نفر در سامانه سماح ثبت کرده بودند که از این تعداد، ۱۱۳ هزار و ۹۰۱ نفر ثبت نام خود را در این سامانه قطعی کرده و هزینه بیمه را پرداخت کرده بودند.

او درباره آمار بازگشت زائران پیاده روی اربعین بیان کرد: آمار بازگشت افراد از طریق اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام می‌شود.

مسئول امور عتبات عالیات، صدور و تمدید مجوز زیارتی سازمان حج و زیارت استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود درباره آغاز دوره جدید اعزام‌های عتبات عالیات از طریق زمینی و هوایی در کرمان بیان کرد: تاریخ ثبت نام برای اعزام به عتبات عالیات از طریق کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت از امروز دوشنبه ۲۸ شهریور آغاز شده است و تا ۱۸ آبان ادامه خواهد داشت.

او افزود: مردم کرمان می‌توانند از ۲ طریق زمینی و هوایی برای تشرف به عتبات عالیات اقدام کنند.

بهادر تصریح کرد: ۲ شرکت مجری برای اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات در کرمان در نظر گرفته شده اند که پرواز یکی از این شرکت‌ها روز‌های پنج شنبه از فرودگاه کرمان به فرودگاه نجف با ظرفیت ۱۶۰ مسافر و پرواز شرکت دیگر روز‌های چهارشنبه با ظرفیت ۲۰۰ نفر از فرودگاه کرمان به فرودگاه بغداد صورت می‌گیرد.

او افزود: مدت اقامت در عراق از طریق هوایی و زمینی، ۷ روزه است. 

مسئول امور عتبات عالیات، صدور و تمدید مجوز زیارتی سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت: برنامه اعزام‌های زمینی به عتبات نیز از امروز دوشنبه ۲۸ شهریور آغاز می‌شود.

او بیان کرد: ظرفیت اولیه اعزام‌های زمینی، ۴ اتوبوس(vip)  ۲۵ نفره در هفته از کرمان است و این ظرفیت افزایش می یابد.

بهادر تصریح کرد: افراد برای ثبت نام و اعزام به عتبات عالیات به صورت هوایی و زمینی می‌توانند از طریق دفاتر خدمات زیارتی استان کرمان، ۲ شرکت مجری اعزام و هماهنگی با واحد عتبات عالیات سازمان حج و زیارت استان کرمان از طریق تماس با شماره ۳۲۴۶۷۰۳۰ اقدام کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار