مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: بازآفرینی بیشتر یک اقدام برنامه‌ای و عمدتا در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی‌است تا صرفا اقدامات کالبدی.

محمودرضا طالبان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری فارس گفت: در موضوع بازآفرینی البته کار‌های کالبدی در دست انجام است، اما این بحث صرفا احداث مدرسه، خانه محله یا ورزشگاه و آسفالت معابر نبوده بلکه باید اقداماتی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را شامل شود.

او با اشاره به اینکه هشت شهر استان فارس دارای محلات هدف بازآفرینی بوده و از سنوات گذشته مصوب شده است، گفت: با تغییرات حادث شده در شهرها، نیاز به بازبینی برنامه احساس می‌شود و در همین راستا در چهار شهر آموزش برای ستاد بازآفرینی انجام شده و چهار شهر نیز در شرف انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری جلسات ماهیانه در موضوع بازآفرینی شهری، گفت: فرمانداران باید ستاد شهرستانی را تشکیل دهند و نتایج مباحث مطرح شده در هر شهرستان، به ستاد استانی ارجاع شده و بررسی شود.

طالبان با اشاره به تخفیف عوارض ساختمانی در بازآفرینی شهری، گفت: در موضوع بازآفرینی شهری، بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف عوارض ساختمانی پیش‌بینی شده است که البته باید مصوبه جدید نیز در این زمینه ابلاغ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار