مرکز بهداشت قم با صدور اطلاعیه ای از شهروندان خواست برای کنترل به موقع بیماری‌های واگیردار موارد مشکوک را گزارش کنند.

مرکز بهداشت قم در اطلاعیه ای اعلام کرد:با هدف مراقبت بهداشتی بین‌المللی با توجه به  وضعیت موجود بروز پاندمی کرونا و آبله میمونی در سطح جهان،شناسایی و کنترل به موقع بیماریهای واگیردار با گزارش فوری موارد مشکوک ضروری است.

بر این اساس علائم و نشانه‌های بیماری‌های واگیردار عمده که باید بلافاصله گزارش  شود، شامل - تب و بثورات پوستی- تب و خونریزی- تب و سرفه- تب و تنگی نفس- تهوع و استفراغ، شکم درد یا دل پیچه- اسهال حاد خونی یا غیر خونی- زردی حاد- بدحالی شدید- مرگ ناگهانی و غیر منتظره است.

شایان ذکر است شماره تلفن‌های ۳۶۶۱۰۴۰۰ و ۳۶۶۲۱۸۶۳ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش موارد بیماری‌های مشمول گزارش دهی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
رعایت نظافت و بهداشت عمومی و جمعی رعایت شست و شو وسایل و ابزارهایی خانگی و کاری در محیط خانه و محیط کار رعایت فرهنگ بهداشتی رعایت قوانین و مقررات بهداشتی در نانواها ورعایت بهداشت همگانی و به اشت حرفه ای در معابر کوچه ها پارک ها خیابان ها و شست وشوی مکرر خودروهای حمل زباله و در کل هر چه فرهنگ بهداشت افزایش یابد بیماری هم کمتر می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
زائران اربعین باید مراقب باشن در صورت بروز علائم ،چرا توصیه ای نشده در این مورد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
آلودگی محیطی و آلودگی وسایل و ابزارهایی کار در نانواها و عدم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و عدم شست و شوی دست ها به طور کامل عدم پایبند به نظافت اصولی و کامل در همه شهروندان بیماری های عفونی و طر مرگ و میر را افزایش داده است‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
خدا بخیر کنه
آخرین اخبار