طالب محمدی اظهار کرد: از این تعداد ۲۳ هزار و ۶۲۵ نفر نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۷ هزار و ۴۸۰ نفر پیش دبستانی هستند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: از مجموع نوآموزان سنجش شده ۲ هزار و ۵۱ نفر از لحاظ هوش، ۸۴۷ نفر از لحاظ بینایی، و ۴۰۸ نفر از لحاظ شنوایی به مرحله تخصصی ارجاع شدند.
او افزود: ۱۵ پایگاه ثابت و ۹ پایگاه سیار از پنجم تیرماه جاری در کلیهی شهرستانها ومناطق تابعه استان ارزیابی شنوایی، بینایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را جهت ارائه خدمات بهینه وجایدهی صحیح در نظام آموزشی برعهده داشتند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام پایان برنامه سنجش گفت: یک هزارو ۳۲ نفر نوبت گیری رایگان و یک هزار و ۹۹۶ نفرنوبت گیری نیم بها کردند.
محمدی افزود: آموزش و پرورش زمینهای را فراهم میکند که کودکان متناسب با استعداد، توانایی ومحدودیت های خود بتوانند ازتعلیم و تربیت صحیح در جهت ساخت جامعهی بالنده وپویا بهرهمند شوند.
او اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان را یکی ازشیوههای موثر در کیفیت بخشی آموزشی دانست و تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشوراست.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با برشمردن پایه اول ابتدایی بعنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان میتواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد وباعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.
محمدی عنوان کرد: نقش آموزش وپرورش در رشد شخصیت دانش آموزان واضح است و بعد از خانواده، مدرسه و معلم از ارکان اصلی تربیت به حساب میآیند که از تواناییها، نقاط ضعف و قوت، نیازها و مهارتهای آنها آگاه هستند.