مدیر جهاد کشاورزی باوی گفت: به منظور بهینه سازی مصرف آب و جلوگیری از هدر رفتن آن عملیات اجرایی طرح تجهیز و نوسازی اراضی سنتی آغاز شد.

محسن سیاحی حسن گفت: ناهمواری اراضی زراعی باعث کاهش قابل ملاحظه بازدهی محصول و توزیع غیر یکنواخت آب در مزرعه می‌شود. در این راستا به منظور بهینه سازی مصرف آب و جلوگیری از هدر رفتن آن عملیات اجرایی طرح تجهیز و نوسازی اراضی سنتی آغاز شد.

او می گوید: باوی دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت است که هر ساله سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان ۲۳ هزار هکتار و سطح اراضی گندم دیم ۱۰ هزار هکتار است، هر سال به میزان ۲هزار و ۵۰۰ هکتار کشت جو و ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار کشت کلزا به صورت غیر قراردادی در مزارع انجام می‌شود. در سال زراعی پیش رو با توجه به شرایط تنش آبی کشت جو به یک هزار و ۶۰۰ هکتار کاهش پیدا کرد، اما میزان سهمیه کشت کلزا در سال جاری ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار تعیین شده و افزایش یافته است.

سیاحی حسن می گوید: باوی در طرح محوری گندم، هر سال ۱۸ هزار هکتار است که متاسفانه در سال گذشته با توجه به شرایط تنش آبی میزان سهمیه گندم تقلیل پیدا کرد و به ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار رسید، اما از این سطح خوشبختانه توانستیم نزدیک به ۷۱هزار تن گندم برداشت کنیم.

به گفته او از ابتدای مهرماه عقد قرارداد کشت و ارائه خدمات مختلف به کشاورزان آغاز می‌شود و کشت محصولات پاییزه از نیمه دوم آبان ماه شروع می‌شود و برداشت نیز از اواخر اردیبهشت سال بعد انجام خواهد شد.

توزیع به موقع کود‌های پایه و سرک با توجه به جدول زمانی تعیین شده و ارائه خدمات رایگان از سوی مراکز خدمات کشاورزی دهستان‌ها از طریق کارشناسان، خدماتی است که به کشاورزان ارایه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.