مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان بر لزوم بیان دستاورد‌های دفاع مقدس در قالب جهاد تبیین تأکید کرد.

سرهنگ حسن حبیبی از اجرای بیش از ۴ هزار ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در گیلان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل رژه نیرو‌های نظامی و انتظامی، گلباران مزار شهدا و برگزاری نشست‌های بصیرتی و تبیینی با محوریت بیانیه گام دوم است.

او با اشاره به اعزام ۱۰۰ هزار رزمنده به جبهه‌های حق علیه باطل از استان و کمک‌های هزار و ۵۱۳ کامیونی مردمی افزود: ۲۰ درصد رزمندان گیلانی را جوانان تشکیل می‌دادند که نقش میدانی در جبهه‌ها داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: امروز وظیفه ماست که با تجلیل و تکریم از حماسه آفرینان بزرگ دفاع مقدس ادامه دهنده این راه و فرهنگ باشیم.

به گفته سرهنگ حبیبی، مراسم سراسری تجلیل از یک میلیون رزمنده و جانباز و آزاده و ایثارگر پیشکسوت و خانواده‌های شاهد امسال نیز با سخنرانی مقام معظم رهبری در ۳۰ شهریور ماه برگزار می‌شود.

او سهم گیلان را ۳۰ هزار ایثارگر دانست که در طول سال مورد تجلیل و تکریم قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان همچنین از برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس، جشنواره سرود ملی و همایش شعر پایداری به میزبانی گیلان خبر داد.

سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان

سرهنگ حبیبی تصریح کرد: دفاع مقدس عرصه هنر و ادب ایران را احیا کرد و امروز شاهد شعر دفاع مقدس و سینمای دفاع مقدس و تئاتر دفاع مقدس و کتاب دفاع مقدس و ... هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.