شهید نوید صفری که در مجموع هشت بار به کربلا رفت، در سال ۱۳۹۵ جزو زائران پیاده‌روی اربعین بود، زائری که توانست برات شهادتش را از مولایش بگیرد و در اربعین حسینی سال بعد، در محضر شهدا باشد.

مریم کشوری همسر شهید نوید صفری در آستانه اربعین حسینی با انتشار فیلمی از این شهید مدافع حرم در پیاده‌روی اربعین نوشت: چهره غم‌دار و حال منقلبش چنگ به دلم می‌زند، پشیمانی و حسرت در چهره‌اش موج می‌زند. کاش ما هم همین حال زیبا را تجربه کنیم.

او می‌افزاید: هر چه اینجا گفت، با بغض، حسرت و التماس قبول شد که سال بعد در همین روز اربعین، آقای دو عالم سیدالشهداﺀ (ع)، آن قدر زیبا مهر قبولی به نیت و کار و جهادش زد و در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم زینب کبری (س) و حریم اسلام فدایی شد.
درباره این شهید بیش‌تر بدانید

پاسدار شهید مدافع حرم «نوید صفری» سال ۱۳۶۵ در تهران متولد شد و در مردادماه سال ۱۳۹۶، در سومین مأموریت خود به سوریه رفت و در عملیات آزادسازی شهر بوکمال سوریه شرکت کرد. وی در ۱۸ آبان سال ۱۳۹۶ مصادف با اربعین حسینی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آرزوی خود رسید.

پیکر این شهید والا مقام به دلیل آزاد نبودن منطقه ۲۰ روز بعد از شهادت، تفحص و شناسایی شد و پنجم آذرماه سال ۱۳۹۶ به ایران بازگشت و طبق وصیت شهید، ابتدا در حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) طواف داده شد و سپس در بهشت زهرای تهران در جوار مزار شهید مدافع حرم «رسول خلیلی» که ارادت خاصی به این شهید داشت، به خاک سپرده شد.

منبع : فارس


بیشتر بخوانید


برچسب ها: شهید ، مدافع حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار