مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: جهاد تبیین همان باطل کننده طلسم‌ها و فتنه‌های دشمن علیه ملت ایران است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد افزود: ضرورت دارد آحاد جامعه در جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند چرا که این جهاد، توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

وی با بیان این که جهاد، در بستر زمان جاری است اضافه کرد: نظام سلطه در تلاش همه جانبه‌ای می‌کوشد ایستادگی ملت را در برابر زیاده‌خواهی‌های خود بی‌اثر جلوه دهد تا مردم را از مقاومت منصرف کند لذا یکی از تکالیف بر عهده آحاد جامعه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پاسداشت دفاع مقدس مانع غفلت و انحراف در این حماسه می‌شود لذا نشر ارزش‌های این حماسه باید مورد توجه قرار گیرد.

یوسفعلی زاده افزود: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک تکلیف همگانی است که محدود به زمان و مکان نمی‌شود، بزرگداشت دفاع مقدس و حماسه‌سازان آن باید سکه رایج جامعه باشد و در تحقق این مهم باید از کاهلی و سهل‌انگاری پرهیز شود چرا که دشمن تلاش می‌کند شهدا، جامعه ایثارگران و خانواده آن‌ها که به‌عنوان، ولی نعمتان اصلی انقلاب هستند به فراموشی سپرده شوند.

وی ادامه داد: خانواده، کانون پرورش رزمنده و مجاهد است و برای مقابله با جنگ فرهنگی و تهاجم همه‌جانبه دشمن باید فرزندانی تربیت شوند که رهرو راه شهیدان سلیمانی، کاوه، چراغچی، برونسی و ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی باشند.

او ضافه کرذ: ضرورت دارد در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس کتاب‌هایی با موضوع زندگی‌نامه شهدا و خاطرات رزمندگان تالیف شود و به نقش‌آفرینی در عرصه رسانه، رونق‌بخشی به یادمان شهدا به‌خصوص شهدای گمنام به‌عنوان کانون‌های ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت اهتمام شود.

ساخت موزه دفاع مقدس اولویت اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را اولویت استان در این زمینه دانست و افزود: اگرچه در این سال‌ها ساخت‌وساز‌ها با مشکلاتی رو به رو است، اما کار در دست پیگیری است.

یوسفعلی زاده افزود: مطالبه جامعه ایثارگری، اولویت دادن به ساخت این مرکز فرهنگی است تا پس از افتتاح به گونه‌ای پررونق، محل حضور حماسه‌سازان دفاع مقدس باشد بر همین اساس تأکید داریم که مسوولان نسبت به این مهم توجه ویژه کنند.

وی اضافه کرد: چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس با دهه پایانی صفر تقارن پیدا کرده که لازم است هر کجا خیمه عزای نبی مکرم اسلام (ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) برپاشد تکریم و تجلیل از رزمندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.