باغداران منطقه کدکن این روز‌ها مشغول برداشت آلو از باغ‌های خود هستند.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن گفت: در بخش کدکن ۱۰۳۱ بهره بردار آلو با سطح کشت ۵۱۳ هکتار آلو که ۴۳۰ هکتار آن بارور و ۸۳ هکتار غیر بارور و تازه کشت شده می‌باشد وجود دارد.

عباسیان با بیان اینکه کار برداشت این محصول از نیمه‌های شهریور ماه شروع و تا پایان مهر ماه ادامه دارد افزود؛ از این مقدار پیش بینی می‌شود امسال ۵۰۰۰ تن آلو به صورت تازه که با فراوری به حدود ۱۰۰۰ تن آلو به صورت خشک تبدیل می‌شود برداشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود باغات فراوان آلو و آلوچه در بخش کدکن شهرستان تربت حیدریه این منطقه را به قطب تولید آلو و آلوچه در خراسان رضوی تبدیل نموده است ادامه داد؛ باغات آلوی این منطقه بیشتر در شهر کدکن و روستا‌های حاجی بیگی، اسفیز و بُرس واقع شده است و به دو صورت آفتابی و دودی فراوری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کدکن در خصوص محصول آلوچه این منطقه نیز گفت؛ در بخش کدکن ۱۲۳ هکتار آلوچه که شامل ۱۰۳ هکتار بارور و ۲۰ هکتار غیر بارور می‌شود کشت شده است که ۴۰۰ بهره بردار دارد.

وی ادامه داد؛ در سال جاری به دلیل سرمازدگی بهاره ۵۰ درصد از تولید آلوچه دچار خسارت شد و حدود ۳۵۰ تن به صورت تازه از باغات آلوچه این منطقه برداشت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.