مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: سمنان رتبه دوم کشور را در زمینه اشتغالزایی در بین استانها با همراهی بخش‌های مختلف از آن خود کرد.

کاشانی گفت:  ۵۷.۹ درصد تعهد اشتغال تعهدشده امسال استان  سمنان با همراهی بخش‌های مختلف محقق شد و این میزان اشتغالزایی مطلوب است و با توجه به فرصت باقیمانده تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود استان در زمینه تعهد اشتغال به رقم بالایی پیش از تعهد برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: تعهد اشتغال استان برای  امسال اشتغالزایی برای ۱۱هزار و ۲۸۲ نفر در بخش دولتی و خصوصی است.

کاشانی تصریح کرد: میزان اشتغالزایی و تعهد اشتغال با ثبت اطلاعات در سامانه ملی رصد اعلام می‌شود و اکنون اشتغال‌هایی که در بخش دولتی استان سمنان از ابتدای امسال تا کنون ایجاد شده هنوز در سامانه بارگذاری نشده و با ثبت این اطلاعات،  تحقق تعهد اشتغال استان بیش از اعداد اعلام شده خواهد بود.

وی یادآور شد: ۶ هزار و ۵۳۲ نفر از ابتدای فروردین تا اواسط فصل تابستان در استان سمنان مشغول به کار شدند.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌های شغلی جدید بر اساس اجرای برنامه های اشتغالزایی سمنان در حوزه های مختلف از جمله اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، طرح کارورزی، مشوق های بیمه ای، فعالیت‌های تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، کشاورزی و همچنین اشتغال بخش دولتی است.

وی اضافه کرد: تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه و تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز بازار نقشی مهم در اشتغالزایی دارد که این راهبرد در سمنان به منظور رفع معضل بیکاری پیگیری می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار