وزیر امور خارجه مجارستان گفت: اقدامات پارلمان اروپا، مردم اروپا را دچار تورم فزاینده و افزایش شدید بهای انرژی کرده است.

پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان در واکنش به ادعای پارلمان اروپا مبنی بر خروج مجارستان از یک نظامی مبتنی بر دموکراسی گفت: با توجه به تصمیم روز پنجشنبه پارلمان اروپا، خوب توجه کنید، من فکر می‌کنم که اعضای پارلمان اروپا که از حق بالایی برخوردارند برای مقابله با مشکلات واقعی اروپا بسیار بهتر می‌توانند، عمل می‌کنند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند حقوق خود را صرف این موضوع کنند؛ به مردم اروپا و اقتصاد آن پس از سه یا چهار برابر شدن قیمت انرژی در اروپا در نتیجه رژیم تحریم‌ها کمک کنند.

وی افزود: آن‌ها باید بیشتر به این موضوع فکر کنند که چگونه اروپا را از رکود خارج کنند، چگونه اروپا را از تورم بالا خارج کنند و چگونه اروپا را از رکود خارج کنند. زمانی که کل سیاست تحریم در بروکسل با حمایت و اقدام قوی پارلمان اروپا آغاز شد، وعده این بود که ما را به یک راه حل نزدیکتر می‌کند. بیش از نیم سال است که این وضعیت ادامه دارد و مردم اروپا به دلیل قیمت بالای انرژی و تورم در شرایط به شدت دشواری قرار گرفته اند.

وزیر امور خارجه مجارستان ادامه داد: آن‌ها باید به دنبال این باشند این وضعیت رفع شوند و انواع اتهامات بی اساس علیه مجارستان را متوقف سازند. مردم مجارستان اکنون در چهار انتخابات متوالی پارلمانی به وضوح تصمیم گرفته‌اند که چه آینده‌ای برای کشور می‌خواهند و ما از اینکه برخی افراد در استراسبورگ و بروکسل فکر می‌کنند مردم مجارستان برای تصمیم‌گیری درباره آینده خود به بلوغ کافی نرسیده‌اند به شدت ما ناراحت هستیم. آن‌ها در نحوه تصمیم گیری مردم مجارستان دخالت می‌کنند.

وی اظهار داشت: این حق دموکراتیک و قانون اساسی مردم مجارستان است که در مورد آینده کشور تصمیم بگیرند و مردم مجارستان به وضوح این کار را انجام داده اند و ما هر گونه تهمت را رد می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار