ولادیمیر پوتین با شی جین پینگ در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبکستان دیدار کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه با شی جین پینگ، همتای چینی خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که از امروز در سمرقند ازبکستان آغاز شده، دیدار کرد.

به گزارش روسیاالیوم، پوتین در این دیدار گفت: تلاش برای ایجاد دنیای تک قطبی اخیرا شکل زشتی پیدا کرده است. روسیه از موضع متعادل چین در قبال بحران اوکراین بسیار قدردانی می‌کند.

پوتین تاکید کرد روسیه قاطعانه به اصل چین واحد پایبند است و تحریکات آمریکا در تایوان را محکوم می‌کند.

رئیس جمهور روسیه درباره روابط تجاری دو کشور گفت در پایان سال ۲۰۲۲، می‌توان انتظار داشت که گردش تجاری بین دو کشور رکورددار شود. در سال گذشته گردش مالی تجاری ۳۵ درصد افزایش یافت و از ۱۴۰ میلیارد دلار گذشت. در ۷ ماهه نخست امسال، حجم مبادلات متقابل ۲۵ درصد دیگر رشد داشته است.

پوتین همچنین از موضع متوازن چین در قبال بحران اوکراین قدردانی کرد و گفت نگرانی‌ها در این رابطه را درک می‌کنیم، اما موضع خود را تشریح خواهیم کرد.

رئیس جمهور چین نیز تاکید کرد که پکن آماده حمایت از روسیه در مسائلی است که بر منافع حیاتی هر دو کشور تأثیر می‌گذارد.

خبرگزاری نووستی گزارش داد که قرار است سران دو کشور در مورد همکاری‌های تجاری و اقتصادی گفتگو کنند. این نشست با توجه به شرایط جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کرملین پیشتر اشاره کرده بود که در شرایط کنونی در حالی که از طریق تحریم‌ها بر مسکو فشار وارد می‌شود، همکاری با پکن ثبات و شتاب بیشتری را تجربه می‌کند.

مسکو و پکن همچنین به دنبال افزایش مبادلات تجاری به ۲۰۰ میلیارد دلار در سال تا سال ۲۰۲۴ هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار