وزارت علوم در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود.

وزارت علوم در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود که در ادامه می خوانید.

تأسیس پارک علم و فناوری ویژه علوم انسانی

نشست هم اندیشی رئیس و مدیران موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و مدیران آن حوزه در محل موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار شد.

خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: موسسه مغزافزار آموزش عالی است و می‌بایست متولی آمار آموزش عالی نیز باشد. آماری که از سوی موسسه منتشر می‌شود مستند است و مبنای تصمیم‌گیری مدیران آموزش عالی قرار می‌گیرد و از موسسه میخواهم تا آمار حوزه پارک‌های علم و فناوری و دانش بنیان را بررسی کند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف ذکر شده در اساسنامه موسسه گفت: پیشنهاد من این است در بازنگری اساسنامه موسسه به ماموریت‌های جدید و رویکرد‌های نوین مثل فناوری و نوآوری توجه ویژه‌ای داشته باشید.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: پیشنهاد دیگر من به موسسه با توجه به ظرفیت آن در ابتدا تأسیس مرکز کارآفرینی و نوآوری در موسسه و سپس پارک علم و فناوری ویژه علوم انسانی است. تأسیس مرکز رشد باعث ایجاد بستر مناسب برای تحولات نوآورانه و فناورانه می‌شود.

بورسیه تحصیلی به هیچ کدام از دانشجویان ارشد اعطاء نمی‌ شود

داوطلبان بورسیه وزارتخانه ها، سازمان‌ها و یا مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ (دفترچه شماره ۱) و همچنین دفترچه راهنمای عملی کد رشته محل، احراز حد نصاب علمی لازم، واجد شرایط و ضوابط اختصاصی وزارتخانه و یا سازمان و یا ارگان بورس دهنده و یا مؤسسه آموزش عالی دارای شرایط خاص باشند.

گزینش نهایی در هر یک از مجموعه‌های امتحانی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته هستند، با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته‌های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت‌های عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

ضمنا برای رشته محل‌های دارای آزمون عملی، نمره کل اکتسابی بعد از آزمون عملی مالک عمل است.

تزریق دز چهارم واکسن کرونا برای حضور در دانشگاه اجباری نیست

هاشم داداش پور درباره الزام تزریق دز چهارم واکسن کرونا برای حضور دانشجویان در کلاس های درس از ابتدای سال تحصیلی جدید گفت: طبق توصیه های وزارت بهداشت باید هر ۶ ماه یک بار دز جدید واکسن کرونا تزریق شود.

به گفته او، تزریق دز جدید واکسن کرونا برای دانشجویان در صورتی اجباری است که ستاد ملی مقابله با کرونا بر آن با توجه به‌ آغاز بازگشایی دانشگاه ها در ترم تحصیلی جدید تاکید کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان این که برخی دانشگاه های کشور دانشجویان را موظف به تزریق دز چهارم واکسن کرونا کرده اند، تاکید کرد: هنوز مصوبه ای از ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه به دانشگاه ها ابلاغ نشده است.

او اضافه کرد: اگر مصوبه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا به دانشگاه ها جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغ شود، دانشجویان باید دز یادآور را تزریق کنند.

داداش پور بیان کرد: اگر روند کشور از نظر ابتلا به ویروس کرونا افزایشی باشد، بر اساس شرایط جدید روی تزریق واکسن کرونا تاکید خواهیم کرد. اگر شرایط به سمت روند کاهشی حرکت کند؛ ستاد ملی مقابله با کرونا باید مصوبه جدید را ابلاغ کند.

اختصاص امتیازات تشویقی در آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی

دانشگاه هنر امرروز سه‌شنبه ( ۲۲ شهریور )، میزبان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شد. در پی جلسات تشکیل شده بین وزیر علوم تحقیقات و فناوری با رییس دانشگاه در هفته‌های گذشته و بیان مسایل دانشگاه هنر، صبح امروز در اقدامی کم سابقه دکتر زلفی‌گل به منظور بازدید از دانشگاه به صورت سرزده و به دور از تشریفات معمول، در دانشگاه حضور یافت.

زلفی‌گل  با حضور در جلسه هیئت اجرایی جذب و شنیدن بخشی از دغدغه‌های حوزه هنر از پیشنهادهای طرح شده در این جلسه استقبال و مقرر کرد که در آینده‌ای نزدیک با تشکیل جلسات تخصصی، موارد مذکور مورد بررسی قرار گیرد.

از جمله موارد مطرح شده رد این جلسه امتیازات تشویقی و اصلاحاتی در مورد آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های هنری به ویژه مربیان به دلیل ویژگی‌های خاص رشته‌های هنری بود.

رئیس دانشگاه هنر نیز ضمن قدردانی و سپاس از حضور وزیر علوم ابراز امیدواری کرد: در زیر سایه الطاف پروردگار و همت و تلاش مسئولین بی‌ادعایی همچون دکتر زلفی‌گل، گام‌های موثری در ارتقای دانش و هنر ایران اسلامی برداشته شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار