رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر گفت: رقم دقیق تلفات آبزیان در پی خشک‌شدن رودخانه کشکان هنوز ارزیابی و اعلام نشده‌است.

علی الشتری‌نژاد رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدخترگفت: رقم دقیق تلفات آبزیان در پی خشک‌شدن رودخانه کشکان هنوز ارزیابی و اعلام نشده‌است، اما می‌توان گفت این پدیده خسارت فراوان به محیط‌زیست این شهرستان وارد کرد.

او با اشاره به تشکیل جلسه شورای حفاظت آب پلدختر برای مقابله با کاهش آبدهی رودخانه کشکان و همکاری مسئولان در این شورا افزود: آبدهی این رودخانه هم‌اکنون پایدار شده‌است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر عنوان کرد: فرماندار و سایر مسئولان اجرایی متولی، دیدار‌های مردمی با اهالی ساکن رودخانه کشکان داشته‌اند تا آموزش‌های لازم برای مقابله با کم‌آبی به آنان ارائه شود.

الشتری نژاد با بیان اینکه پمپاژ‌های برق به‌صورت دوره‌ای در مجاورت رودخانه کشکان خاموش شده‌است، بیان کرد: این اقدام در چارچوب مصوبات کارگروه حفاظت آب لرستان با همکاری اداره برق و با دستور دادستان پلدختر انجام شد.

او با اشاره به خسارت خشک‌شدن رودخانه کشکان به آبزیان گفت: مسئولان پلدختر به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کردند تا میزان تلفات آبزیان در این حوضه کاهش یابد.

الشتری‌نژاد با بیان اینکه خشکسالی موجب کاهش آبدهی در ورودی رودخانه‌های پلدختر شد، اظهار داشت: حقابه زیست‌محیطی رودخانه کشکان به‌صورت مستمر در دست پیگیری است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.