معاون استاندار فارس با بیان اینکه فارس در جایگاه دوم کشور از نظر ذخایر گازی است، گفت: این استان با برخورداری از ۲۳۰ شرکت دانش بنیان آمادگی دارد شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز مهیا کند.

محسن ربانی زاده در بازدید از نمایشگاه بین المللی تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی گفت: بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی، ایران در رتبه نخست ذخایر گازی و با داشتن بیش از ۱۵۰ میلیارد بشکه نفت و میعانات در موقعیت ژئوپیتکی ویژه‌ای قرار دارد.

او گفت: تحریم‌ها فرصتی ایجاد کرده تا ما این ذخایر ارزشمند خدادادی را به صورت خام صادر نکنیم و به تدریج با تقویت شرکت‌های دانش بنیان و بومی سازی در حوزه تجهیزات و دانش فنی نفت و گاز بتوانیم زنجیره ارزش تولید را حداکثر کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: با توجه منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد ارزش افزوده در ذخایر و جلوگیری از خام فروشی، دستگاه‌های متولی مکلف هستند که ضمن توانمندسازی و درون زا بودن و درونگرا بتوانند در برابر تکانه‌ها و تعدیل‌های بیرونی مقاوم باشند.

او گفت: هرچند ایران رتبه نخست گاز دارد، ولی در بحث صادرات در جایگاه بیست و پنجم قرار دارد و این در واقع فرصتی فراهم نموده که در آینده بتواند به صورت جهشی در مسیر توسعه و رونق اقتصادی قرار گیرد.

ربانی زاده گفت: با وجود شرکت‌های دانش بنیان در استان فارس که بالغ بر ۲۳۰ شرکت است این ظرفیت برای کمک به بومی سازی تجهیزات و صنعت نفت آماده است ولذا استان فارس آمادگی دارد جهت سرمایه گذاری حوزه نفت و گاز شرایط ویژه‌ای مهیا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: امروز از حیث توان داخل، دانش فنی و تجهیزات در جایگاهی قرار داریم که می‌توانیم آینده درخشانی برای حوزه نفت و گاز متصور باشیم.

او گفت: نمایشگاه تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی فرصت ارزشمند و طلایی برای انعقاد تفاهم نامه بین شرکت‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی دانش‌بنیان است که با تعامل حلقه‌های توسعه و عوامل تاثیر گذار در پیشرفت امکان تحقق اهداف پیش بینی شده برای شکوفایی و توسعه استان و کشور ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار