مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت:تکیه کازرونی به عنوان یکی از ظرفیت های معنوی و میراثی شهر اصفهان می باشدلذا مرمت بام مقبره بنکدارِ در این تکیه ضرورت دارد.

ابراهیم عمرانی با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد بازسازی و مرمت در تخت فولاد اصفهان گفت: از ماموریت‌ها و وظایف ذاتی مجموعه تخت فولاد نگهداری و مرمت تکایا و اماکن میراثی این پهنه تاریخی است. تکیه کازرونی به عنوان یکی از ظرفیت‌های معنوی و میراثی شهر اصفهان می‌باشد و لذا مرمت بام مقبره بنکدار واقع در این تکیه با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حال اجراست. این پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی شامل سبک سازی و استحکام بخشی سقف؛ پوکه ریزی، شیب بندی، اجرای ایزوگام و همچنین مرمت شرفی و نمای بام می‌باشد.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان بیان کرد:پس از انجام اقدامات نهایی و انجام کف فرش بام مقبره، این مکان قابل بهره برداری و بازدید گردشگران تخت فولاد خواهد بود.

او در ادامه افزود: حفظ و مرمت تخت فولاد به عنوان میراث ارزشمند و هویت ساز شهر اصفهان و همچنین برجسته سازی پدیده‌ها و ظرفیت‌های آن از رویکرد‌های حوزه فنی و عمران مجموعه می‌باشد که با رعایت کلیه استاندارد‌های حفاظت از اماکن تاریخی انجام خواهد شد.

عمرانی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های زیارتی و گردشگری معنوی در تخت فولاد از اجرای مرمت و بازسازی سایر بخش‌های تکیه کازرونی در سال آینده خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار