رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری استان اردبیل از کسب رتبه اول کشوری مرکز مدیریت راه‌های استان در ارزیابی عملکرد سامانه‌های حمل ونقل هوشمند جاده‌ای خبرداد.

امید نسیمی گفت: کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل روزانه مسئولیت مدیریت پروژه‌های تردد شمار، ثبت تخلفات عبور و مرور، دوربین‌های نظارت تصویری، توزین حین حرکت، پاسخگویی شبانه روزی به سامانه ۱۴۱ و ثبت سوانح و وقایع را برعهده دارند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از سامانه‌های هوشمند محور مغان با اشاره به اینکه مدیریت ناوگان راهداری و تابلو‌های ترافیک نما و پیام متغیر (وی ام اس) نیز از وظایف کارشناسان این مرکز است گفت: عدم قطعی و فعال بودن مستمر سامانه ها، بازدید‌های بصری و نگهداری و پشتیبانی به موقع، تهیه گزارش‌های تحلیلی از سامانه‌ها و همچنین عملکرد بهینه و دقت بالا در ثبت اطلاعات رمز موفقیت مرکز مدیریت راه‌های اردبیل در بین سایر استان هاست.

نسیمی توسعه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای را توسط سازمان راهداری در سال‌های اخیر یادآور شد و گفت: نتیجه این رویکرد نوین در حمل و نقل جاده‌ای افزایش جابجایی و بهره وری، کاهش تصادفات، ارتقاء ایمنی و امنیت، روانسازی ترافیک، بهبود عملکرد، اصلاح روش ها، مدیریت موثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده ای، کاهش مصرف انرژی و افزایش شاخص‌های زیست محیطی است.

او ارائه گزارش‌های تردد در مبادی ورود و خروج استان، ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط وسایل نقلیه عبوری و ارسال آن به پلیس راهور ناجا، شناسایی وسایل نقلیه سنگین باری دارای اضافه تناژ، ارائه هشدار‌های و پیام‌های ایمنی، ترافیکی و جوی از طریق تابلو‌های پیام متغیر، اطلاع رسانی وضعیت ترافیکی و شرایط جوی محور‌های مواصلاتی استان از طریق بروز رسانی سامانه ۱۴۱ را از اقدامات مرکز مدیریت راه‌های استان عنوان کرد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل پاسخگویی به شکایات مردمی و مشکلات جاده‌ای مشاهده شده در حوزه‌های حمل و نقل و راهداری، ثبت سوانح و حوادث جاده‌ای و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی استانی و ستادی مرتبط با مدیریت اقدامات، اعزام گشت‌های راهداری تا خاتمه عملیات را از دیگر فعالیت‌های این مرکز اعلام کرد و گفت: از سال ۸۸ به بعد بخش قابل ملاحظه‌ای از شبکه راه‌های شریانی در حمل و نقل جاده‌ای به سیستم‌های حمل و نقل هوشمند مجهز شده اند.

نسیمی با بیان اینکه کارشناسان تلاشگر این مرکز بصورت مستمر و روزانه این اقدامات و عملکرد‌ها را ثبت کرده و مدیریت پروژه‌ها را برعهده دارند ادامه داد: ۱۸۶ سامانه هوشمند حمل ونقل جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل در حال فعالیت است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.