رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: با هدف پیوند شور و شعور حسینی، پویش «سلام بر حسین (ع)» در کتابخانه های عمومی کوهبنان اجرا می شود.

خلیل الله باقی زاده گفت: با هدف پیوند شور و شعور حسینی یکی از طرح‌های سوگواره زائرین و جاماندگان اربعین حسینی، اجرای پویش «سلام بر حسین (ع)» ویژه خردسالان و کودکان ۴ تا ۱۲ سال است.

او افزود: این طرح که بر مبنای تجربه مربیان تربیتی، متخصص و با قواعد تربیتی و روان‌شناختی کودک طرح‌ریزی شده به بالندگی باور‌های اعتقادی کودکان کمک می‌کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: در این طرح، گلدان‌های کوچک سفالی برای همه کتابخانه‌های عمومی دارای بخش کودک فعال ارسال شده است.

به گفته او کودکان با کمک کتابداران یا والدین بذر را در گلدان کاشته و به آن آب می‌دهند  و از آن جا که در فرهنگ دینی و تربیتی  از کودکی یاد گرفته ایم  که بعد از آشامیدن آب بگوییم: «سلام بر حسین (ع)» در این طرح نیز کودک  با هر بار آبیاری گیاه، عبارت «بگو: سلام بر حسین (ع)» را بر زبان جاری و به حضرت سیدالشهداء (ع) عرض ادب می‌کند.

باقی زاده بیان داشت: از سوی دیگر، کودک با مراقبت و نگهداری از بذر کاشته شده و دیدن رشد و نمو آن، نتیجه عمل خوب و نیک خود را به طور عملی و عینی می‌بیند و از این تغییر و بلوغ، هم حس تعهد و مسئولیت‌پذیری در کودک تقویت می‌شود و هم به طور ناخوداگاه فرایند زیبای رشد و سبزشدن بذر و لذت تجربه مراقبت از یک گیاه، عشق به حسین بن علی (ع) را در کودک بیش از پیش می‌کند.

او گفت: با توجه به نتایج علمی اثبات شده، نام و نشان به مدت ۳ ماه در حافظه کوتاه مدت کودک باقی خواهد گرفت و فرصتی است که نام نهاد کتابخانه‌ها نیز در ذهن کودکان باقی بماند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان بیان  داشت: کودکان باید فیلم و تصویر از فرایند کاشت بذر در کتابخانه یا نگهداری از گیاه در منزل را با کمک والدین یا کتابدار تهیه و پس از درج مشخصات در سامانه arbaeen.samakpl.ir بارگذاری کنند.

او تصریح کرد: همچنین فیلم‌ها و تصاویر مناسب در صفحات کتابخانه‌های عمومی کشور با هشتگ پویش «سلام برحسین (ع)» انتشار می یابد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار