مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: تمام فعالیت‌های این کانون در استان کتابخانه محور و هر مرکز از کانون یک کتابخانه است.

حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: تمام مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم کتابخانه اند و هم مرکز کانون و تمام فعالیت‌ها کتابخانه محور است.

او افزود: فعالیت‌هایی اعم از امانت کتاب، روخوانی، خوانش، شعرخوانی، کارگاه‌های مختلف، قصه خوانی، مسابقات و فعالیت‌های دیگر با محوریت کتاب است و می‌توان گفت هر مرکز کانون پرورش فکری یک کتابخانه تخصصی و کامل برای کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ ساله است.

حمیدی عنوان کرد: هم اکنون ۱۲ مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری در استان وجود دارد که هر کدام از آن‌ها یک کتابخانه تخصصی اند و همچنین ۱۲ کتابخانه سیار و یک کتابخانه پستی در استان در حال فعالیت است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: کتابخانه‌های سیار یک سری از فعالیت کتابخانه‌ها را مانند امانت کتاب، قصه گویی، شعرخوانی، فعالیت‌های علمی و مذهبی و بازی‌های بومی و محلی را به روستا‌هایی که به مراکز ثابت کانون دسترسی ندارند ارسال و به کودکان و نوجوانان خدمت رسانی می‌کنند.

او گفت: یک کتابخانه پستی نیز در طبس فعال است و فعالیت آن به این صورت است که کتاب‌ها را به صورت رایگان درب منزل کودک و نوجوانی که عضو کانون پرورش فکری است به صورت امانت و بدون دریافت هزینه‌ای تحویل داده و فرد بعد از استفاده از آن، کتاب را به مراکز تحویل می‌دهد.

روز گذشته در فضای مجازی خبری مبنی بر پیشنهاد برای ادغام کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور با نهاد کتابخانه های عمومی منتشر شد که این خبر با انتقاد و واکنش های زیادی مواجه شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی مصاحبه ای به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: به علاقمندان کانون پرورش فکری این اطمینان را می دهیم که طرح و پیشنهاد این موضوع با ضعف بررسی های دقیق و کارشناسی همراه بوده است و در حال پیگیری برای منتفی شدن این پیشنهاد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.