رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، آمار مأموریت‌های انجام شده از سوی اورژانس پیش بیمارستانی استان در راستای خدمات‌رسانی به زوار را ۸ هزار و ۶۶۴ مورد اعلام کرد.

هومن رفیعی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به رسالت و وظیفه اورژانس پیش بیمارستانی هر ساله از دوسه ماه قبل برنامه‌ریزی اربعین را شروع و در محل‌های مشخصی مستقر می‌شویم.

وی ادامه داد: براساس برنامه مشخص شده قرار بود از روز ۱۵ شهریورماه آماده‌باش کامل باشیم، ولی با توجه به اینکه با خیل عظیمی از زوار روبه رو شدیم، ماموریت خود را از ۱۲ شهریورماه آغاز کردیم و نیرو‌ها مستقر شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۷۲ پایگاه ثابت در استان، گفت: برای ایام اربعین حدود ۴۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس‌آمبولانس به همراه موتور در اختیار دانشگاه قرار گرفت و از استان‌های مختلف همچون گیلان، اصفهان، کردستان، همدان و شهرستان گناباد، تربت حیدریه و... نیرو‌هایی برای همکاری به نیرو‌های اورژانس استان اضافه شدند به طوریکه در مسیر بازگشت زوار بیش از ۴۰۰ نیرو داریم.

وی با اشاره به فعالیت نیرو‌های پیاده فوریت‌های پزشکی در پایانه مرزی خسروی و در نقطه صفر مرزی ورود به کشور عراق، افزود: در همان ابتدا اگر زواری دچار مشکل می‌شد نیرو‌ها بلافاصله بر بالین وی حاضر می‌شدند.

رفیعی آمار مأموریت‌های انجام شده از سوی اورژانس پیش بیمارستانی استان در راستای خدمات‌رسانی به زوار تا روز گذشته را ۸ هزار و ۶۶۴ مورد اعلام کرد و تصریح کرد: اغلب مأموریت‌ها نیازمند اعزام به بیمارستان‌ها نداشتند. در حوالی مرز خسروی دو بیمارستان صحرایی ارتش و سپاه و درمانگاه جامع سلامت شبکه قصرشیرین و درمانگاه بسیج جامعه پزشکی فعال است.

وی یادآور شد: ۸ هزار و ۵۰۰ مأموریت از این تعداد غیرترافیکی بوده و در مسیر عبور زائران (از شهرستان کنگاور تا حمیل و مرز خسروی) انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۷ هزار و ۸۳۰ مورد از کل مأموریت انجام شده با انجام اقدامات درمانی، درمان در محل شدند و زائر به ادامه مسیر پرداخته و ۸۰۴ مورد اعزام به مراکز درمانی داشتیم.

وی افزود: طی چند روز گذشته مورد حادی نداشتیم فقط به علت ازدحامی که در پایانه بود تعداد دچار گرمازدگی و ضعف بی‌حالی شدند و با دریافت خدمات سرپایی به مسیر ادامه دادند.

رفیعی با اشاره به موج بازگشت زائران، اظهار کرد: زائران هنگام برگشت دچار خستگی هستند متأسفانه در زمان برگشت واژگونی‌هایی بر اثر خواب‌آلودگی داریم و بیشترین مأموریت اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی می‌شود، بنابراین از زائران می‌خواهیم خواب و استراحت کافی داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.