معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند از استقرار ۴۰ دستگاه هوشمند دریافت خودکار پسماند در تهران خبر داد.

شادی مالکی اظهار کرد: تعداد ۵۴ دستگاه دریافت خودکار پسماند از تیر سال گذشته از طریق برنامه توسعه سازمان ملل تامین شد و تا کنون تعداد ۴۰ دستگاه آن با توجه به نیاز سنجی انجام شده در سطح پایتخت استقرار یافته است.

او افزود: این دستگاه بطری‌های خالی و استفاده شده (بطری‌های آب و سایر نوشابه‌ها از جنس پلاستیکی و آلومینیومی) را دریافت کرده و در مقابل، رسیدی برای دریافت پول یا اوراق بهادار دیگر به کاربر ارائه می‌دهد.

مالکی ضمن ابراز خرسندی از استقبال شهروندان از این طرح مدیریت شهری گفت: ۱۵ دستگاه آر. وی. ام در میادین میوه و تره بار، ۴عدد از این دستگاه‌ها در پایانه‌های شرق، غرب، جنوب و بیهقی و ۳۳ دستگاه نیز به مناطق تحویل داده شده که با توجه به نیاز سنجی در سطح منطقه مستقر کنند.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند با اشاره به استقرار ۲ دستگاه دریافت خودکار پسماند خشک در محل برج میلاد، در خصوص مزایای کاربرد دستگاه آر. وی. ام گفت: خدمات رسانی در هر ساعت شبانه روز، ممانعت از دسترسی زباله گرد‌ها به پسماند خشک و فرهنگ سازی تفکیک پسماند در مبدا از طریق ایجاد انگیزه اقتصادی برای شهروندان از مهمترین ویژگی‌های زیست محیطی این دستگاه است.

مالکی گفت: این دستگاه‌ها با ایجاد انگیزه اقتصادی برای شهروندان به ارتقای تفکیک و جداسازی پسماند‌های خشک در مبدا کمک کرده و در نهایت سبب کاهش هزینه‌های مدیریت شهری و ارائه بسته‌های تشویقی به شهروندان خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار