معاون بیمه کشاورزی البرز گفت: در سال زراعی تاکنون حدود۱۲ میلیارد تومان غرامت به محصولات کشاورزی وارد شده است.

 اسعدی،  معاون بیمه کشاورزی در  البرز گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰که از اول مهر ۱۴۰۰تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ است ۲میلیون و نهصد هزار قطعه آبزیان، ۳۴۶ هکتار تنه درختان، ۱۷۶ هزار راس دام بیمه، ۱۱میلیون قطعه طیور، ۶۴۱ هکتار باغات و ۱۷هزار هکتار هم زراعت تحت پوشش بیمه داشته ایم.

معاون بیمه کشاورزی در البرز افزود: تمام تعرفه‌های بیمه را ۵۰ درصدش را دولت تامین می‌کند.

او می‌گوید:  در البرز نزدیک به ۴۷ مورد محصولات کشاورزی بیمه شده داریم که این ۴۷ مورد شامل بخش‌های زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان است.

اسعدی افزود: صندوق بیمه کشاورزی یک صندوق دولتی است که زیر مجموعه بانک کشاورزی است.

او می‌گوید: اجرای بیمه در نمایندگی‌های بیمه در کل استان انجام می‌شود در البرز ما ۲ نمایندگی به نام‌های بیمه گستران آریا و بیمه ایلیا داریم.

اسعدی اضافه کرد: این ۲ نمایندگی در شهر‌های استان دفتر دارند که کشاورزان می‌توانند به این دفاتر مراجعه کنند و بیمه خود را انجام دهند کشاورزان حتی می‌توانند به شعب بانک کشاورزی هم مراجعه کنند.

معاون بیمه کشاورزی در البرز گفت: بیمه محصولات کشاورزی را می‌توان یکی از اهرم‌های توسعه و گسترش کشاورزی دانست.

او افزود:بلایای طبیعی آفات نباتی و بیماری‌های گیاهی تغییرات ناگهانی دما و گاه حتی  بی موقع امکان دارد ضرر زیادی به کشاورزان وارد کند.

اسعدی عنوان کرد: بیمه کشاورزی در همه کشور‌ها است به این علت که بخش کشاورزی پر ریسک است و معمولاً بیمه کشاورزی‌ها را خود دولت انجام می‌دهد.

معاون بیمه کشاورزی البرز گفت: محصولات زراعی زیر بخش‌های مختلفی مثل گندم کلزا چغندر قند دارد و  محصولات باغی زیر بخش‌های مختلفی مثل انگور سیب پسته گلابی آلو دارد.

او می‌گوید: در بخش آبزیان نیز تمام ماهیان گرمابی و سرد آبی بیمه می‌شوند.

اسعدی تصریح کرد: ما بیمه ماشین‌های کمباین مثل تراکتور، ماشین‌های کاشت و برداشت را نیز داریم.

معاون بیمه کشاورزی در البرز افزود: مافقط بیمه دام و طیور را قانونا اجباری کرده ایم، اما در بقیه محصولات برای بیمه شدن اجباری نیست و کاملا اختیاری است.

اسعدی می‌گوید: طبق بند۳ ماده ۳۳ دام و طیور و آبزیان اجبارا باید بیمه شوند.

او افزود: عوامل خطر در بحث بیمه محصولات کشاورزی بلایای طبیعی هستند مثل سرما، یخبندان، سیل، باران‌های سیل آسا و تگرگ و طوفان است و عوامل خطر در بحث دام و طیور بیماری‌ها و عوامل قرنطینه تحت پوشش بیمه است.

معاون بیمه کشاورزی در البرز گفت: اگر خسارتی رخ بدهد کشاورز می‌تواند هم به دفاتر بیمه‌ای و هم به شعب بانک کشاورزی مراجعه کند و درخواست خسارت بدهد.

هادی اسعدی افزود: در بخش زراعت و باغات اجباری برای بیمه شدن نیست، اما ما در استان البرز آمادگی این را داریم بیمه نامه سال جدید را صادر کنیم پس از کشاورزان درخواست داریم زراعت و باغات خود را بیمه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.