آزادسازی ۲۱ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی استان قزوین

با فسخ ۷ قرارداد سرمایه‌گذاری راکد در شهرک‌های صنعتی، ۲۱ هکتار از اراضی این شهرک‌ها آزادسازی شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

منصور قنایی مدیر حقوقی و امور قرارداد‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: مهمترین علت فسخ قرارداد‌های واگذاری اراضی، نقض تعهدات قرادادی و تخلف از شروط قراردادی است و بر همین اساس، در اواخر سال ۱۴۰۰ بر اساس دستور استاندار، قرارداد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی شناسایی و نسبت به اعمال قانون درباره بازپس گیری آن‌ها اقدام شود که در نتیجه با تشکیل ۳ جلسه هیئت حل اختلاف و داوری و ۵۳ جلسه رسیدگی بالغ بر ۲۱ هکتار از اراضی، فسخ، آزادسازی و با کمک دستگاه قضایی خلع ید و به سرمایه گذاران دارای اهلیت واگذار شدند.

قنایی اضافه کرد: قرارداد‌های در حد تخصیص زمین و دیوار کشی، تا پایان سال ۹۷ موجود نیست و ۵۱ قرارداد در حد اسکلت سوله داریم که تا سال ۹۸ اعتبار دارند که در حال تعیین تکلیف هستند و در اسرع وقت گزارش آن به اطلاع مسئولان خواهد رسید.

مدیر حقوقی و امور قرارداد‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: مهلت‌هایی که برای ایفای تعهدات تعیین شده است و برای هزار متر زمین ۶ ماه، از هزار و یک متر تا ۲ هزار متر ۱۲ ماه و در نهایت تا ۳۰ ماه واحد‌های تولیدی و صنعتی وقت دارند که نسبت به اخذ گواهی پایان کار و پروانه بهره برداری اقدام کنند.

وی افزود: مهمترین شرط جذب و استقرار و تخصیص قرارداد حق بهره برداری، اخذ جواز تأسیس از سازمان صمت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.