به گفته سرپرست امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه، ۶۰۰ نفر از اتباع کشور‌های آذربایجان و گرجستان از طریق مرز بین المللی خسروی راهی کربلای معلا شدند.

حمزه سلیمانی اظهار کرد: این زائرین، عصر روز گذشته (۲۱ شهریور) در قالب هفت اتوبوس به صورت خودجوش به مرز خسروی آمده بودند که باتوجه به اینکه ما مجوز تردد زائرین خارجی را از مرز خسروی نداریم، استاندار کرمانشاه با سفیر عراق در ایران و وزارت امور خارجه کشورمان رایزنی‌هایی داشت تا مجوز تردد این زائرین را از مرز خسروی بگیرد.

سرپرست امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: تا زمان گرفتن مجور کار اسکان و پذیرایی از این زائرین را در مرز انجام دادیم و آن‌ها نیز از میهمان‌نوازی کرمانشاهیان و موکب‌های مستقر در این مرز استقبال و قدردانی کردند.

وی ادامه داد: سرانجام با رایزنی‌های استاندار و همکاری سفارت عراق در ایران و وزارت امور خارجه کشورمان مجوز تردد این زائرین اخذ شد و صبح امروز (سه شنبه) با احترام آن‌ها را از مرز عبور دادیم تا راهی کربلای معلی و حضور در مراسم اربعین حسینی شوند.

سلیمانی به پذیرایی موکب داران کرمانشاهی از این زائرین هم اشاره‌ای داشت و یادآورشد: این مسئله سند افتخاری برای مردم کرمانشاه در خدمت رسانی به زوار حسینی بود و از طرفی حضور این اتباع خارجی نشان از امنیت بالای مرز خسروی است که امیدواریم در سال‌های آینده شاهد عبور زائرین خارجی از این مرز هم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.