فاطمی گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت ۱۰ میلیارد تومان جاری و ۴۰ میلیارد تومان از محل تملک دارایی‌ها و عمرانی به صورت تنخواه به حساب استان یزد واریز شده است.

فاطمی گفت: ارزیابی خسارات سیل در چند مرحله انجام و به وزارت کشور ارسال شده است و این اعتبار در بین شهرستان‌هایی که زیر ساخت‌های آن‌ها از بین رفته، توزیع اعتبار شده و فعالیت‌ها برای بازسازی در حال انجام است. 

او می گوید: اخیرا ۲۵ میلیارد تومان هم دولت ابلاغ اعتبار کرده، ولی هنوز اعتباری به حساب استان واریز نشده که برای ترمیم و بازسازی بافت‌های تاریخی است.

استاندار یزد گفت: وزارت کشور خسارت سیل یزد را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد و پیشنهاد شده، که پیشنهاد به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال شده که در آنجا باید سهم استان‌ها مشخص شود و پس از مشخص شدن به استان‌ها ابلاغ می‌شود، ولی تاکنون کار جبران خسارات در استان متوقف نشده و پیگیری برای اعتبارات ادامه دارد.

به گفته فاطمی بحث رهن منازل سیل زدگان درحال انجام است ولوازم منزل هم برای افراد نیازمند با آمار فرمانداری‌ها در حال تحویل است و مراحل آوار براری منازل هم بتدریج درحال انجام است و به زودی کار ساخت خانه‌هایی که تخریب کامل شده اند را شروع خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار