برخی از شهروندان گرگانی می‌گویند: افت فشار و قطعی شبانه آب تنها در برخی نقاط شهر گرگان اجرایی می‌شود.

شهروندان برخی از مناطق شهر گرگان از قطعی شبانه آب گرگان گلایه دارند و می‌گویند: این قطعی آب تنها در منطقه‌ای که آن‌ها زندگی می‌کنند اعمال می‌شود و در سایر مناطق گرگان اینگونه نیست.

از طرفی دیگر برخی از شهروندان گرگانی هم می گویند تا پایان شب با قطعی آب و یا افت فشار کمتری نسبت به سایر مناطق گرگان مواجه هستند.

تعدادی از شهروندان گرگانی معتقدند اداره آب و فاضلاب در زمینه قطعی آب در مناطق مختلف گرگان سلیقه‌ای عمل می‌کند.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان گرگان در این باره گفت: تمام بخش‌ها و مخازن آب شهر گرگان در یک ساعت مشخص بسته می‌شود تا کار آبگیری مخازن انجام شود.

غلامی گفت: ابتدا و انتهای شهر گرگان ۵۰۰ متر اختلاف ارتفاع دارد و به دلیل همین اختلاف سطح در برخی از مناطق مقدار آب موجود در لوله‌ها بعد از بسته شدن مخزن دیرتر به اتمام می‌رسد و برخی از شهروندان پس از بسته شدن مخازن زمان بیشتری به آب دسترسی دارند.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان گرگان گفت: امیدواریم با بهبود شرایط آب و هوایی در استان کم آبی‌های اخیر در گرگان برطرف شود.

او افزود: در حال حاضر ۱۴۰۰ لیتر بر ثانیه در شهرستان گرگان تامین آب انجام می‌شود و ۹۲ درصد این آب از طریق آب‌های زیرزمینی و ۷۸ حلقه چاه تامین می‌شود.

غلامی ادامه داد: هر سال اوایل خرداد با شروع فصل گرما و آغاز کشت و زراعت شاهد افت ۲۵ درصدی منابع آبی هستیم.

او افزود: در حالت عادی میزان مصرف آب در شهرگرگان هزار و ۸۵۰ لیتر بر ثانیه در تابستان است و بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود منابع تامین در این زمینه داریم.

به گفته غلامی در سال به ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی انشعاب آب فروخته می‌شود و حدود ۱۵ هزار نفر به جمعیت شهر گرگان اضافه می‌شود.

او افزود: با حساب این جمعیتی که به شهر گرگان هر ساله اضافه می‌شود، در صورتی که منابع آبی قبلی ما تغییری نداشته باشد سالانه ۶۰ لیتر بر ثانیه به نیاز آبی استان اضافه می‌شود.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، قطعی آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.