نماینده مردم مریوان و سروآباد گفت: بیش از ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی (ع)از مرز زمینی باشماق به عراق رفتند.

شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در گفت و گویی با اشاره عبور بیش از ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی(ع) از مرز زمینی باشماق، عنوان کرد: با وجود اینکه برخی تلاش داشتند، استان کردستان را همواره نا امن جلوه دهند، اما عبور زوار اربعین حسینی(ع) با آرامش و نظم خاصی از استان کردستان و مرز باشماق راهی اقلیم کردستان عراق شده و پس از زیارت کاظمین راهی بغداد شدند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس تصریح کرد: با وجود اینکه اکثر جمعیت استان کردستان اهل سنت بوده و حتی بیش ۹۰ درصد مردم مریوان سنی مذهب هستند، اما مهمان نوازی منحصر به فردی از زوار اربعین حسینی(ع) در هر دو سوی مرز‌ها در مریوان و اقلیم کردستان عراق صورت گرفت.

وی با بیان اینکه فقط در شب گذشته یک هزار زائر کربلا در شهر مریوان مستقر شده و به آن‌ها اسکان داده شد، افزود: علاوه بر در نظر گرفتن محلی برای پارک خودرو، از آن‌ها پذیرایی شده و مرز باشماق برای اولین مرتبه در طول برگزاری مراسم پر شور اربعین حسینی(ع) بازگشایی و مورد استقبال زوار قرار گرفت.

قاسمی پور با اشاره به بازدید روز گذشته وزیر کشور از مرز باشماق، ادامه داد: با توجه به تعاملات صورت گرفته با اقلیم کردستان، آمادگی کامل برای میزبانی از زوار فراهم شده و امکانات خوبی از جمله با برپایی بیش از ۳۵ موکب بین راهی برای زوار مهیا است.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان عنوان کرد: روز گذشته یکی از استانداران اقلیم کردستان عراق طی نشستی با وزیر کشور قول همکاری لحظه به لحظه برای رفع مشکلات زواران را داد تا با این تعامل خیلی خوب زوار در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
با سلام و تشکر
اجرتون با سید الشهدا (ع)
آخرین اخبار